کد خبر : 56813

این خودروها ارزان شدند

افت بیش از ۸ درصدی بازدهی بازار خودرو در شرایطی اتفاق افتاده است که کاهش قیمت محصولات پرتیراژ به نوعی بیشترین تاثیر را در این ارتباط داشته‌اند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، نگاهی به وضعیت قیمت محصول پرتیراژ در ابتدا و انتهای آذر این مساله را به خوبی نشان می‌دهد.

پراید ۱۳۱ که به‌رغم توقف تولید همچنان در بازار جولان می‌دهد در ابتدای آذر امسال با قیمت ۱۰۱ میلیون تومان قابل خریداری بود؛ اما این محصول پرطرفدار در روز آخر آذر همزمان با شب یلدا با قیمت ۹۷ میلیون تومان در بازار موجود بود. مقایسه دو قیمت یاد شده از افت ۴ درصدی قیمت پراید ۱۳۱در بازه زمانی یاد شده حکایت دارد. پراید ۱۱۱ یا همان پراید هاچ بک (بدون صندوق ) نیز افت ۵/ ۷ درصدی را در بازه یک ماهه آذر تجربه کرده است.

ابتدای آذر این خودرو با قیمت ۱۲۱ میلیون تومان قابل خریداری بود، اما به تدریج قیمت خود را از دست داد و در پایان آذر قیمتش به ۱۱۲ میلیون تومان رسید. تیبا صندوقدار که مترصد خروج پراید از بازار است تا بتواند خود را به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار معرفی کند در بازه زمانی ابتدا و انتهای آخرین ماه از فصل پاییز ۶ درصد از قیمت خود را از دست داد.

این خودرو که در آغاز آذر با قیمت ۱۱۶ میلیون تومان در دسترس متقاضیان بود مصادف با آخرین روز پاییز قیمتش به زیر ۱۱۰ میلیون تومان سقوط کرد و با پرداخت ۱۰۹ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشت.

بازار خودرو

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز افت ۷/ ۷ درصدی را در بازه زمانی یاد شده به خود دید.

این محصول پرطرفدار آذر را با قیمت ۱۹۴ میلیون تومان آغاز کرد اما این ماه را با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان به پایان برد. تیپ ۵ این خودرو نیز افت ۸ درصدی را در کارنامه آذر خود به ثبت رساند.

این خودرو آخرین ماه از فصل پاییز را با قیمت ۲۶۳ میلیون تومان شروع کرد اما با قیمت ۲۴۱ میلیون تومان به میهمانی یلدا رفت.

سمند LX نیز که بخشی از تقاضای بازار را پاسخ می‌دهد در یک ماهه آذر ۹۹ مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۵ افت ۸ درصدی را  به خود دید.

بازار خودرو

این خودرو ابتدای آذر با قیمت ۱۸۴ میلیون تومان در دسترس خریداران بود اما اگر متقاضیان این خودرو صبوری به خرج می‌دادند می‌توانستند این خودرو را با قیمت ۱۷۱ میلیون تومان در انتهای فصل پاییز خریداری کنند.

ساینا و پژو ۴۰۵ نیز به ترتیب افت ۵/ ۵ درصدی و ۵/ ۶ درصدی را در بازه زمانی یاد شده در  کارنامه خود ثبت کردند. اما در میان محصولات پرتیراژ، پژو پارس LX گوی سبقت را از بقیه ربود و با افت بیش از ۱۴ درصد بدترین عملکرد بازدهی را در بازار آذر به نام خود ثبت کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها