کد خبر : 54404

قیمت خودرو این هفته هم کاهشی شروع شد / کاهش میلیونی قیمت سمند و پژو

قیمت خودرو این هفته هم کاهشی شروع شد / کاهش میلیونی قیمت سمند و پژو

روند کاهش قیمت خودرو در اولین روز از این هفته نیز ادامه پیدا کرد. قیمت اغلب خودروهای شاخص بازار دیروز هم با کاهش میلیون تومانی رو به رو شد.

به گزارش خودروتک، برای تداوم کاهش قیمت خودرو می توان دو عامل اصلی را بشمرد. عامل اول نزولی بودن نرخ ارز است. فضای حاکم بر بازار ارز به سود کاهش قیمت در اولین روز این هفته ادامه پیدا کرد و با ورود قیمت دلار به کانال پایین تر عملا سیگنال کاهش قیمت به دیگر بازارهای موازی از جمله بازار خودرو ارسال شد.

عامل دو ادامه دار شدن نبود تقاضای موثر در بازار خودرو است. این مساله خود دو علت دارد. علت اول روند کاهشی قیمت خودرو است که متقاضیان را به این نتیجه رسانده که فعلا برای خرید خودرو دست نگه دارند. عامل دیگر هم فروش های فوق العاده اخیر به خصوص ایران خودرو است که متقاضیان خودرو را به سمت خود جذب کرده است.

مجموعه این عوامل موجب شد که قیمت خودرو در هشتم آذر ماه نیز روند کاهشی داشته باشد. در ادامه به قیمت برخی خودروهای شاخص در بازار خودرو اشاره می کنیم.

قیمت سمند LX دیروز نسبت به روز پنجشنبه دو میلیون دیگر کاهش یافت و به 163 میلیون تومان رسید و این در حالیست که قیمت سمند EF7 با کاهش 3 میلیون تومانی روی 188 میلیون تومان ایستاد.

سمند دوگانه سوز کاهش بیشتری داشت و با 6 میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز پنجشنبه گذشته، به قیمت 214 میلیون تومان اعلام قیمت می شد.

پژو 405 جی ال ایکس کاهش قیمت یک میلیون تومانی داشت و به 165 میلیون تومان رسید. پژو 405 اس ال ایکس با 4 میلیون تومان افت قیمت به 170 میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس TU5 هم از افت قیمت در امان نماند. قیمت این مدل پژو پارس با 5 میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به پنجشنبه، روی 223 میلیون تومان قرار گرفت. قیمت پژو 206 تیپ 2 هم با کاهش یک میلیون تومانی به 174 میلیون تومان رسید.

در گروه خودروهای سایپا نیز قیمت پراید 131 با کاهش یک و نیم میلیون تومانی به 95 میلیون و 500 هزار تومان رسید و قیمت پراید 132 نیز با یک تا دو میلیون تومان کاهش قیمت روی 100 میلیون تومان ایستاد.

قیمت تیبا صندوقدار نسبت به روز پنجشنبه بدون تغییر و 110 میلیون تومان عنوان شد و قیمت تیبا هاچبک با یک میلیون تومان کاهش به 118 میلیون تومان رسید.

قیمت کوییک دنده ای هم یک میلیون تومان دیگر پایین آمد و به 136 میلیون تومان در هر دستگاه رسید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها