کد خبر : 50936

کف قیمت خودرو تغییر کرد

کف قیمت خودرو تغییر کرد

با آنکه این هفته قیمت خودرو در روزهای ابتدایی و اواسط هفته با ثبات نسبت به هفته گذشته همراه بود، در دو روز پایانی هفته قیمت خودرو بار دیگر آهنگ افزایشی گرفت.

به گزارش خودروتک، با افزایش قیمت در بازارهای موازی مانند ارز و طلا ، قیمت خودرو نیز افزایش یافت. برخی تحلیل گران خروج سرمایه از بازار سهام و ورود آن به دیگر بازارها را از علل افزایش قیمت ها از جمله قیمت خودرو عنوان می کنند.

اما اصلی ترین نکته افزایش قیمت خودرو در این هفته این بود که کف قیمت خودرو بالاخره به بالای 100 میلیون تومان رسید. در هفته های گذشته قیمت پراید 111 بالاتر از 100 میلیون تومان شده بود اما دو مدل پراید 131 و 132 قیمتی زیر 100 میلیون و البته لب مرزی داشتند. اما افزایش این هفته قیمت دو مدل دیگر را هم به بالای 100 میلیون تومان برد.

تبدیل شدن خودرو به کالایی سرمایه ای از مصرفی اصلی ترین مشکل این روزهای بازار خودرو است. به همین دلیل است که با وجود افت محسوس معاملات خودرو و نبود تقاضای موثر، همچنان شاهد رشد قیمت خودرو هستیم.

به نظر می رسد با ایجاد روند صعودی در بازار سهام و ایجاد ثبات در قیمت ارز که به نوعی سیگنال دهنده به سایر بازارها شده است، بار دیگر شاهد کاهش قیمت پراید به عنوان کف قیمت خودرو در بازار باشیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها