کد خبر : 26552

قیمت انواع لامپ خودرو در بازار (شهریور 98)

قیمت انواع لامپ خودرو در بازار (شهریور 98)

به گزارش خودروتک ، بسته به مدل خودرو، ممکن است لامپ چراغ جلوی آن به صورت همزمان دارای هر دو رشته نور بالا و پایین بوده و به اصطلاح «دوکانتکت» باشد و یا اینکه دو لامپ جداگانه «تک کانتکت» برای نور بالا و نور پایین استفاده شوند. برخی از لامپها به صورت خار روبرو و بعضی دیگر به صورت خار بالا- پایین می باشند. بالا و پایین بودن خار به این جهت است که نصب آن در محل مربوطه به درستی انجام شود تا کنتاکتها جا به جا نشوند.

اولین لامپ که اکثر رانندگان با آن آشنا هستند لامپ هالوژنی سه فیش است . کد جهانی این لامپ H4 می‌باشد . این لامپ طوری است که نور بالا و پایین آن در داخل لامپ می‌باشد . این لامپ همچنین در خودروهایی مثل L90 ، پژو 405 ، MVM 110 و  پرادو و… استفاده می‌شود . در پیکان و پیکان وانت نیز از این لامپ استفاده می‌شود ولی باید توجه داشت که مدل پیکانی آن گرد می‌باشد و در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید .

در صورتی که نوردهی لامپ H4 با توان استاندارد برای شما مناسب نیست می توانید لامپ های دیگری مثل چهارفصل - سیلور استار - نایت ریسر - نایت بریکر استفاده کنید. توان این لامپ های مذکور استاندارد می باشد ولی نوردهی بالاتری از لامپ استاندارد دارند .

به‌طورکلی می‌توان فناوری نوردهی در انواع خودرو را به 3 دسته یعنیHalogen ، HID و LED تقسیم کرد که به‌صورت خلاصه دو نمونه اول یعنیHalogen و HID از نمونه‌های قدیمی‌تر هستند و با ترکیبی از الکتریسیته و گاز کار می‌کنند و LED به‌روزترین فناوری حال حاضر از لحاظ عملکردی تفاوت زیادی با فناوری‌های قبلی خود دارد.

عمده خریداران هدلایت در بازار را دو دسته تشکیل می‌دهند: 1- افرادی که به دنبال تقویت توان نوردهی هستند 2- افرادی که به دنبال تغییر رنگ نور هستند. البته در این میان دسته سومی هم وجود دارد که اکثرا به دنبال ایجاد درخشندگی بیش از حد و خارج از عرف در چراغ‌های جلو خودرو هستند و به کیفیت و کارآیی نور اهمیت نمی‌دهند.

 

 
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها