کد خبر : 76241

قیمت پراید جدید در ایران چند؟ / قیمت کیا پگاس در بازار دیگر کشورها

قیمت پراید جدید در ایران چند؟ / قیمت کیا پگاس در بازار دیگر کشورها

کیا پگاس که به عنوان پراید جدید هم مشهور شده است در بازارهای کشورهای همسایه ایران نیز فروخته می شود.

تعرفه واردات خودرو فاکتوری کلیدی در بحث ورود خودروهای خارجی به کشور است. میزان تعرفه واردات خودرو نقش مهمی در تعیین قیمت خودرو وارداتی در بازار وارد می کند. تعیین غیرمنطقی تعرفه واردات خودرو می تواند هدف اصلی واردات خودرو را که شکستن قیمت خودرو در بازار و کمک به عموم مردم برای سوار شدن خودرو باکیفیت و ایمن است را مخدوش کند. تعرفه واردات خودرو پس از تصویب آیین نامه واردات خودرو اعلام خواهد شد. تعرفه واردات خودرو ابزار مهم دولت در کسب درآمد از محل واردات خودرو به کشور است.

قیمت کیا پکاس پس از اعمال تعرفه واردات خودرو

به گزارش خودروتک، برای ملموس شدن نقش تعرفه واردات خودرو در افزایش قیمت خودروهای وارداتی و حتی لوکس شدن قیمت خودروهای اقتصادی بعد از اعمال تعرفه واردات خودرو خوب است که نگاهی به قیمت کیا پگاس بیاندازیم.

چرا کیا پگاس؟

کیا پگاس از آنجا انتخاب شد که هم با قیمت 11 هزار دلار یکی از ارزانترین خودروهای دارای استاندارد قابل قبول در بازار خودرو جهان به حساب می آید و هم در ایران به پراید جدید معروف شده است. هر چند کیا پگاس روی پلتفرم نسل قدیم کیا ریو تولید شده و از نظر رسمی ادامه تولید مدل پراید به حساب نمی آید.

کیا پگاس پراید جدید است؟

قیمت پراید جدید در ایران چند می شود؟

اگر تعرفه واردات خودرو را آنگونه که فعلا شنیده می شود 70 درصد حساب کنیم، قیمت 11 هزار دلاری کیا پگاس می شود 18 هزار و 700 دلار. با احتساب قیمت 30 هزار تومان برای دلار قیمت کیا پگاس بدون تعرفه 330 میلیون تومان است و با اعمال تعرفه واردات خودرو 561 میلیون تومان می شود که سایر هزینه ها و سود وارد کننده و فروشنده نیز به آن اضافه می شود.

اهمیت تعرفه واردات خودرو در واردات خودرو ارزان

به این ترتیب میزان تعرفه در تحقق هدف دولت از آزادسازی واردات خودرو بسیار موثر خواهد بود. از سوی وزیر صمت اعلام شد که تمرکز دولت بر واردات خودروهای اقتصادی است. خودروهایی که طیف وسیع تری از مردم امکان خرید آن را داشته باشند. تعرفه بالا می تواند قیمت خودروهای اقتصادی را وارد محدوده قیمت خودروهای لوکس کند.

کیا پگاس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها