کد خبر : 72212

قیمت فونیکس تیگو 8 پرو جنجالی شد / تیگو 8 پرو در دیگر بازارها چند؟

قیمت فونیکس تیگو 8 پرو جنجالی شد / تیگو 8 پرو در دیگر بازارها چند؟

حساسیت های به وجود آمده در خصوص قیمت نجومی و عجیب و غریب خودرو فونیکس تیگو 8 پرو موجب شد تا نهاد ناظر به مساله قیمت گذاری این خودرو ورود کرده و فعلا دستور توقف فروش و تحویل تیگو 8 پرو با قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومان را صادر کند.

به گزارش خودروتک، از همان اولین ساعت های رونمایی و اعلام قیمت فونیکس تیگو 8 پرو که در بازار ایران با برند فونیکس عرضه شده است، شبکه های اجتماعی پر شد از اظهار تعجب و انتقاد از قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومانی این خودرو.

ماجرا وقتی جالب تر می شود که بدانیم تیگو 8 پرو در فول ترین تیپ آن در بازارهای دیگر 25 هزار و 100 دلار قیمت دارد که با نرخ کنونی دلار 692 میلیون تومان می شود. در بازار قطر هم این خودرو به قیمت 87 هزار ریال قطر عرضه شده که تقریبا معادل 24 هزار دلار می شود.

سوال اصلی اکنون این است که محاسبه قیمت گذاری این خودرو چگونه انجام شده که قیمت مصرف کننده بیش از یک میلیارد تومان در مقایسه با قیمت این خودروها در دیگر بازارها بیشتر درآمده است.

سوالی که حال سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ارسال نامه ای برای مدیران خودرو طرح کرده و خواستار ارائه مدارک مربوط به مبنای محاسبه قیمت تیگو 8 پرو شده است.

دستور توقف فروش و تحویل فونیکس تیگو 8 پرو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها