کد خبر : 72094

خودروهای اموال تملیکی آماده عرضه در بورس

خودروهای اموال تملیکی آماده  عرضه در بورس

یک مقام مسوول در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از تهیه شیوه‌نامه عرضه خودروهای دپویی، در بورس کالا خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، سید عبدالمجید اجتهادی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌‌‌آوری و فروش اموال تملیکی درخصوص آخرین اطلاعات از وضعیت عرضه خودروهای دپو شده سازمان اموال تملیکی عنوان کرد که شیوه‌نامه موردنیاز برای عرضه برخی کالاها و خودرو در سازمان، تنظیم شده که پس از تائید نهایی، اقدامات موردنیاز در خصوص آن انجام می‌شود.

وی تاریخ مشخصی برای عرضه خودروهای دپو شده اعلام نکرد.  موضوع عرضه خودروهای دپویی که امکان خروج از گمرک را پیدا نکردند و بر اساس قانون در اختیار سازمان جمع‌‌‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفتند، همچنان موردتوجه متقاضیان این نوع خودروهاست.  هیات دولت از سال ۹۷، با درنظر گرفتن ۴ مهلت زمانی زمینه خروج خودروهای دپویی از گمرکات کشور را فراهم کرد. این در شرایطی است که برخی خودروها با توجه به پرونده قضایی که داشتند امکان ترخیص پیدا نکردند.

به این ترتیب خودروهای یاد شده که برآورد می‌شود ۲هزار دستگاه باشد به سازمان اموال تملیکی سپرده شد. بر این اساس با توجه به توافق سازمان اموال تملیکی و بورس کالا، قرار شد که از مجموع حدود ۲‌هزار خودرویی که در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است، تعدادی برای شروع عرضه در بورس انتخاب شده، حال آنکه به گفته یک مقام مسوول در بورس کالا، فرآیند پذیرش این خودروها در حال انجام است.

عرضه خودرو در بورس کالا تجربه طولانی‌مدتی ندارد و تنها یک بار آن هم در سال ۹۶ تعدادی سراتو از سوی شرکت سایپا در بورس فروش رفت. به این ترتیب عرضه محصولات دپویی و مانده در گمرک که هم‌اکنون در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار دارد نیازمند شیوه‌نامه‌ای است که ظاهرا سازمان اموال تملیکی در تدارک تهیه آن است.

در این زمینه هر چند اجتهادی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌‌‌آوری و فروش اموال تملیکی، تاریخ مشخصی از عرضه خودروهای دپویی عنوان نکرده اما چندی پیش معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس تاکید کرده بود که این اتفاق احتمالا تا پایان سال رخ خواهد داد. همچنین به گفته وی قرار است که این فرآیند با استان بوشهر آغاز شده و خودروهایی که در انبارهای استان بوشهر هستند عرضه می‌شوند. در دیدار رئیس قضا از گمرک بوشهر، بازرس کل استان بوشهر عنوان کرده بود که نزدیک به ۹۰۰ خودروی خارجی چهار سال است که در فضای باز و زیر آفتاب در گمرک این استان است که با ثبت‌سفارش جعلی در دولت گذشته وارد کشور شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها