کد خبر : 70551

خبر مهم و جدید درباره قیمت خودرو

خبر مهم و جدید درباره قیمت خودرو

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کارشناسان ستاد تنظیم بازار درباره نرخ خودروها به جمع‌بندی نرسیده‌اند، گفت: احتمال اینکه نشست ستاد تنظیم بازار به هفته آینده موکول شده یا اینکه قیمت‌ها دستخوش تغییر نشده و ثابت باقی بماند، وجود دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، در حالی که از ۱۸ آبان‌ماه، شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو مجوز افزایش قیمت محصولات‌شان را به ترتیب و به‌طور میانگین تا ۱۶ و ۱۵ درصد از ستاد تنظیم بازار دریافت کرده بودند، اما تنها ۲ روز بعد رئیس‌جمهوری با هدف حمایت از مصرف کنندگان به این موضوع ورود کرد و سپس وزیر صنعت دستور بازگشت به قیمت‌های قبلی را صادر کرد.

پس از این تحولات، اعلام شد که بعد از بررسی‌های همه‌جانبه، قیمت‌های جدید خودرو اعلام خواهد شد.

در روزهای اخیر نیز برخی رسانه‌ها از احتمال افزایش متوسط ۱۰ درصدی قیمت خودرو دو خودروساز بزرگ کشور و مطرح شدن آن در جلسه چهارشنبه هفته جاری ستاد تنظیم بازار خبر داده بودند.

در این زمینه، "محمدصادق مفتح" مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در پاسخ به اینکه آیا قرار است فردا (چهارشنبه) تصمیمی درخصوص افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها اتخاذ شود، افزود: تعیین قیمت خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده، اما اینکه این موضوع در دستور کار این هفته ستاد تنظیم بازار قرار می‌گیرد یا خیر هنوز مشخص نیست.

وی تاکید کرد: انجام این کار، مستلزم کار کارشناسی از سوی کارشناسان است و مطابق آنچه تاکنون اطلاع دارم هنوز مقدمات لازم فراهم نشده است و اعضا به جمع‌بندی نرسیده اند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی خاطرنشان‌کرد: اعضایی از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، کارخانجات خودروسازی، شورای رقابت و غیره در این تیم کارشناسی حضور دارند و اگر این تیم به نتیجه قطعی و جمع بندی برای ارائه به ستاد تنظیم بازار رسیده بود، تاکنون از آن خبردار می‌شدم.

وی تصریح‌کرد: باید منتظر ارائه نظر کارشناسان بمانیم و احتمال اینکه با توجه به شرایط موجود قیمت‌ها دستخوش تغییر نشده و ثابت باقی بماند حتی بیشتر است.

بازار خودرو 1

مفتح ادامه‌داد: اگر این اجماع در هفته جاری انجام نشود، بررسی قیمت‌ها به جلسه هفته آینده ستاد تنظیم بازار موکول خواهد شد.

وی در خصوص مطرح شدن کنار گذاشته شدن شورای رقابت از تصمیم‌سازی در خصوص قیمت خودرو، تاکید کرد: چنین مطلبی که در برخی رسانه‌ها مطرح شده به هیچ عنوان درست نیست و به هیچ وجه نمی توان این شورا را از تصمیم سازی در بحث خودرو کنار گذاشت.

همچنین، مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: باید منتظر ماند و دید آیا فرصت اصلاح قیمت به خودروسازان داده می شود یا خیر؟ و هنوز اطلاع دقیقی از این موضوع در دست نیست.

"سهیل معمارباشی" خاطرنشان‌کرد: مطابق رویه قبلی، افزایش قیمت خودرو هر ۶ ماه یک‌بار با اعلام تورم از سوی بانک مرکزی توسط شورای رقابت اعلان می‌شد که همان نیز کفاف افزایش هزینه‌های خودروسازان را نمی‌داد.

وی ادامه‌داد: با این حال همین افزایش نیز اکنون اعمال نشده و خودروسازان بیش از گذشته تحت فشار هستند.

معمارباشی ابراز امیدواری‌کرد: با یک تصمیم گیری منطقی از سوی مسوولان امر، زنجیره تولید خودرو در کشور اعم از خودروسازان، قطعه‌سازان و زنجیره تامین از حلقه باطل و زیان‌دهی ایجاد شده، خارج شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها