کد خبر : 61968

بیشترین عوامل تصادف تهرانی ها

بیشترین عوامل تصادف تهرانی ها

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عدم توجه به جلو بیشتر به استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، صحبت کردن با سرنشینان و حواس پرتی راننده بر می‌گردد.

به گزارش خودروتک به نقل از میزان ، احسان مومنی رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص عمده‌ترین عوامل وقوع تصادفات رانندگی در سطح شهر تهران گفت: با بررسی به عمل آمده از تصادفات شهر تهران در سال ۹۹ مشخص شد حدود چهل و چهار درصد متوفیان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران بوده که متاسفانه نسبت به سال قبل هفت درصد هم افزایش پیدا کرده است.

حدود چهل و دو درصد از این آمار مربوط به عابران پیاده بوده و حدود چهارده درصد هم به رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها مربوط بوده است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اذعان داشت: وقتی علت حوادث رانندگی را بررسی می‌کنیم درمی یابیم که بیشترین علت وقوع حوادث رانندگی در سطح شهر تهران به دلیل عدم توجه به جلو بوده که سی و چهار درصد از تصادفات رانندگی را شامل می‌شود. البته این عدم توجه به جلو بیشتر به استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، صحبت کردن با سرنشینان و حواس پرتی راننده بر می‌گردد.

مومنی خاطرنشان کرد: دومین علت بروز حوادث رانندگی در سطح تقاطع‌ها و میادین شهر عدم رعایت حق تقدم است که حدود شانزده درصد از حجم تصادفات را در بر می‌گیرد. دومین علت تصادفات در معابر بزرگراهی ما عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و داشتن سرعت غیر مجاز از سوی رانندگان است که باعث بروز حوادث رانندگی می‌شود.

حدود شصت درصد تصادفات شهر تهران در معابر بزرگراهی بوده که نیمی از این تصادفاتی که در معابر بزرگراهی رخ داده مربوط به عابران پیاده بوده که به علت توقف یا ایستادن عابران پیاده در کنار بزرگراه‌ها جهت سوار شدن به وسیله نقلیه یا پیاده شدن اتفاق افتاده است. یا اینکه عابران پیاده در حال تردد غیر مجاز از عرض بزرگراه به جای استفاده از پل‌های هوایی بوده اند و دچار حادثه شده اند و جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: در معابر بزرگراهی یکی از علت‌های بروز تصادفات تردد و تجمع افراد کارتن خواب در روفیوژ‌های میانی بزرگراه است که سازمان‌های مربوطه باید جهت جمع آوری این افراد کارتن خواب اقدام کنند. این افراد اقدام به تردد‌های غیرمجاز در بزرگراه‌ها می‌کنند که جان خودشان را از دست می‌دهند.

بسیاری از پل‌های هوایی که در معابر بزرگراهی قرار دارد مکانیزه نیستند و خیلی اوقات افرادی که در سنین بالا قرار دارند نمی‌توانند از پل‌های هوایی استفاده کنند. برای همین لازم است تا سازمان‌های مربوطه جهت مکانیزه کردن پل‌های هوایی و همچنین کانالیزه کردن تردد عابران پیاده اقدام کنند. این کانالیزه شدن رفت و آمد عابران پیاده باید به گونه‌ای باشد که تردد افراد پیاده به سطح معابر بزرگراهی قطع شود. برای این کار استفاده از نرده و نیوجرسی یا هر طریق ممکنی باید عابران پیاده را در هنگام عبور از عرض بزرگراه‌ها هدایت کنیم تا از پل‌های هوایی استفاده کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها