کد خبر : 61753

روند کاهشی قیمت خودرو مدل 1400 / 3 سیگنال کاهشی به طرف تقاضای خودرو

روند کاهشی قیمت خودرو مدل 1400 / 3 سیگنال کاهشی به طرف تقاضای خودرو

بازار خودرو اکنون در شرایط پیچیده ای قرار گرفته است. شرایطی که موجب رکود معاملات و ابهام در قیمت خودرو شده است.

به گزارش خودروتک، در هفته های اخیر محدودیت های کرونایی موجب شده تا در بسیاری از شهرهای بزرگ فعالیت نمایشگاه های خودرو یا همان بازار فیزیکی خودرو تعطیل و محدود باشد. با این حال به مانند دیگر مشاغل و با توسعه فضای مجازی، بخشی از فعالیت بازار خودرو نیز از طریق فضای مجازی انجام می شود و دیگر تعطیلی بازار فیزیکی به معنی عدم دسترسی برای خرید خودرو نیست.

اما از سوی دیگر هنوز در بازار خودرو اطمینان بیشتری به بازار فیزیکی در بحث قیمت وجود دارد و در شرایطی که قیمت در بازار فیزیکی مشخص شود، مصرف کنندگان اعتماد بیشتری به قیمت های فضای مجازی دارند.

از این رو است که وضعیت پیچیده کنونی بر قیمت خودرو حاکم شده است که موجب شده متقاضیان خرید خودرو را فعلا کم کرده و بیشتر از طریق آگهی های خودرویی اقدام به قیمت گیری می کنند.

تقاضا در انتظار کاهش قیمت خودرو

از سوی دیگر سیگنال هایی که در یک هفته اخیر در فضای سیاست خارجی ، تولید خودرو و بازارهای موازی منتشر شده، طرف تقاضای خودرو را به این جمع بندی رسانده است که شرایط برای کاهش قیمت خودرو در هفته های پیش رو وجود دارد.

پیشرفت مذاکرات احیای برجام در وین، افزایش 117 درصدی تولید خودرو در فرودین امسال نسبت به سال قبل و کاهش قیمت دلار ، سه سیگنالی هستند که این ذهنیت را بر طرف تقاضا حاکم کرده است.

کاهش قیمت خودرو مدل 1400

نکته قابل توجه دیگری که در خصوص قیمت خودرو قابل مشاهده است روند کاهش قیمت خودروهای مدل 1400 در آگهی های خودرو است. به این ترتیب فاصله قیمت خودرو مدل 99 و مدل 1400 کمتر از یک ماه پیش شده است.

مثلا در تاریخ 7 فروردین ماه فاصله قیمت سمند LX مدل 99 و 1400 بیش از 10 میلیون تومان بود، اما در پنجشنبه 9 اردیبهشت این فاصله به 4 میلیون تومان رسیده است. ضمن اینکه قیمت سمند LX مدل 1400 اکنون 186 میلیون تومان شده که 7 میلیون تومان کاهش نسبت به هفتم فروردین را نشان می دهد.

این روند کاهش قیمت خودروهای 1400 کم و بیش در دیگر خودروها نیز مشاهده می شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها