کد خبر : 57178

قیمت خودروهای چینی در بازار هر روز ارزانتر از کارخانه!

قیمت خودروهای چینی در بازار هر روز ارزانتر از کارخانه!

در جریان هر موج کاهش قیمت خودرو در بازار، وضعیت قیمت خودروهای چینی جالب تر می شود. در سال های قبل گاه شاهد ارزانتر بودن برخی خودروهای چینی در بازار از کارخانه بودیم، اما اکنون وضعیت به گونه ای شده که تقریبا قیمت تمام چینی ها در بازار از کارخانه ارزانتر است.

به گزارش خودروتک، روند افزایش قیمت خودرو که از نیمه تابستان شتاب گرفت، موجب شد تا قیمت کارخانه خودروهای چینی از اواخر شهریور طی چند مرحله افزایش پیدا کند.

اما کاهش قیمت ارز و به دنبال قیمت خودرو از نیمه آبان به این سو با کاهش قیمت کارخانه خودروهای چینی همراه نبود و اکنون به گونه ای شده که فاصله قیمت کارخانه و بازار هر روز بیشتر شده است و متقاضیان این خودروها در بازار به قیمت به مراتب بهتری در مقایسه با کارخانه می رسند. روندی که علی القاعده باید برعکس باشد!

شکاف قیمت این خودروها به گونه ای شده که در برخی مدل ها به 150 میلیون تومان ارزانتر در بازار هم رسیده است. با توجه به چشم انداز نزولی بازار ارز و کاهش تورم انتظاری باید دید آیا شرکت های تولید کننده خودروهای چینی اقدام به کاهش قیمت کارخانه خود خواهند کرد؟ به ویژه که مدل های جدید از خودروهای چینی نیز توسط شرکت های مختلف در دست تولید است و سال 1400 با یک موج ورود خودروهای چینی به بازار رو به رو خواهیم شد که بازار این خودروها را رقابتی تر خواهد کرد.

در ادامه قیمت چند خودرو چینی را به عنوان نمونه مرور می کنیم:

چری تیگو 7 IE در بازار 840 میلیون تومان قیمت دارد در حالی که قیمت کارخانه این خودرو 990 میلیون تومان است. چری آریزو 6 توربو هم در بازار 110 میلیون تومان ارزانتر از بازار است و به قیمت 762 میلیون تومان عرضه می شود.

قیمت خودروهای جک نیز همین منوال را دارد. قیمت جک S5 اتومات در بازار 635 میلیون تومان است، در حالی که کارخانه این خودرو را 85 میلیون تومان گرانتر و به قیمت 720 میلیون می فروشد. جک S3 اتومات هم در بازار 55 میلیون تومان ارزانتر است و به قیمت 475 میلیون تومان فروخته می شود.

ام وی ام X22 اتومات دیگر خودرویی است که در بازار 50 میلیون تومان ارزانتر است. این خودرو در کارخانه 479 میلیون قیمت دارد اما در بازار 429 میلیون تومان فروخته می شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها