کد خبر : 57101

افزایش قیمت کارخانه خودرو برای فصل زمستان منتفی شد

افزایش قیمت کارخانه خودرو برای فصل زمستان منتفی شد

سرانجام در حالی که این احتمال وجود داشت که به مانند دو فصل قبل قیمت کارخانه خودرو در زمستان نیز افزایش پیدا کند، با اعلام رئیس شورای رقابت افزایش قیمت کارخانه خودرو فعلا منتفی شد.

به گزارش خودروتک، بنا بر تصمیم شورای رقابت با توجه به تورم بخشی صنعت خودرو، خودروسازان این مجوز را داشتند تا با ارائه مستندات خود، در پایان هر فصل، مجوز لازم برای افزایش قیمت خودرو را کسب کنند.

اما اکنون بنا بر تصمیم شورای رقابت و به منظور حفظ آرامش بازار خودرو، فریز قیمت کارخانه دست کم تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای رقابت در این خصوص گفت: با توجه به شرایط بازار شورا تصمیم گرفت رفتاری هیجان انگیز را در بازار خودرو انجام نداده و محصولات ایران خودرو و سایپا طی سه ماهه پایانی سال هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشد.

رضا شیوا امروز در نشست خبری با اعلام این که شورای رقابت نرخ تورم بخشی سه ماهه پایان سال را از بانک مرکزی دریافت کرده است گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ تورم بخشی محصولات ایران خودرو 14.1 درصد و محصولات سایپا 14.75 درصد بوده است اما با توجه به شرایط بازار شورا تصمیم گرفت رفتاری هیجان انگیز را در بازار خودرو انجام نداده و محصولات این دو شرکت طی سه ماهه پایانی سال هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها