کد خبر : 56986

همه چیز درباره ترخیص خودروهای دپو شده در مناطق آزاد

همه چیز درباره ترخیص خودروهای دپو شده در مناطق آزاد

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: حدود 400 خودروی صفر کیلومتر در انبار‌های این مناطق دپو شده که تامین کننده نیاز سرزمین اصلی نیست.

به گزارش خودروتک به نقل از صدا و سیما ، احمد جمالی درباره مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر واردات خودرو از مناطق آزاد به سرزمین اصلی افزود: برخی از خودرو‌هایی که در مناطق آزاد دپو شده، براساس حکم قضایی توقیف شده است.

جمالی با بیان اینکه بیشترین خودرو دپو شده در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و کمتر از ۱۰۰ دستگاه خودرو است گفت: مجموع خودرو‌های دپو شده در انبار‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه است که تعدادی براساس حکم قضایی توقیف شده و تعدادی براساس نظر صاحبان آن‌ها ترخیص نشده است و این تعداد نمی‌تواند تامین کننده نیاز سرزمین اصلی باشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی و ۸ منطقه آزاد در کشور داریم افزود: اگر ۳۰۰ تا ۴۰۰ خودروی دپو شده میان همه این مناطق تقسیم شود به هر منطقه به طور متوسط ۳ تا ۴ خودرو می‌رسد که عدد ناچیزی است.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص واردات خودرو‌های دپو شده از مناطق آزاد به سرزمین اصلی نیز گفت: بر اساس آمار‌های مطرح شده، این نوع خودرو‌ها در مکان‌های مختلف دپو شده اند.

جمالی با بیان اینکه تعدادی از این خودرو‌ها در انبار‌های سازمان تملیکی و تعدادی نیز در انبار‌های سازمان بنادر و دریا نوردی وجود دارد افزود: تعدادی از این نوع خودرو‌ها نیز در انبار‌های گمرک و تعدادی در انبار‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار دارد.

وی اضافه کرد: همه این خودرو‌ها در سال ۹۷، حدود ۱۲ هزار دستگاه تخمین زده می‌شد.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص این مصوبه کمیسیون تلفیق گفت: این مصوبه باید در صحن علنی مجلس نیز به رأی گذشته شود تا پس از تصویب، فرایند اجرای آن گذرانده شود.

جمالی با بیان اینکه اگر هدف از تصویب این مصوبه حصول درآمد برای دولت یا تامین بخشی از نیاز‌های داخلی و یا ایجاد رقابت باشد افزود: این مصوبه شاید نتواند این اهداف را محقق کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها