کد خبر : 54210

در بازه 30 تا 35 روز اخیر اتفاق افتاد:

ریزش عجیب و غریب قیمت خودرو / روند کاهشی ادامه دارد

ریزش عجیب و غریب قیمت خودرو / روند کاهشی ادامه دارد

روند کاهش قیمت خودرو در چند هفته اخیر به گونه ای شده است که اکنون می توان با قاطعیت گفت در یک موج ریزش قیمت خودرو قرار گرفته ایم. موج ریزشی که به نظر می رسد فعلا قصد فروکش کردن ندارد.

به گزارش خودروتک، بازار خودرو تحت چند عامل در فاز کاهش قیمت قرار گرفته و باوجود آنکه نمایشگاه های خودرو در شهرهای بزرگ تعطیل هستند اما در آگهی های فروش خودرو به صورت روزانه شاهد کاهش چند میلیون تومانی قیمت خودرو هستیم.

اگر به 30 تا 35 روز گذشته باز گردیم و قیمت های اعلامی را مرور کنیم، مشاهده می کنیم که در یکی از شدیدترین فازهای کاهش خودرو قرار گرفته ایم. حباب قیمت خودرو تا حد زیادی تخلیه شده و البته به گفته اغلب فعالان بازار خودرو فعلا چشم انداز افزایش قیمت وجود ندارد.

کاهش قیمت بازار در شرایط افزایش قیمت کارخانه

نکته قابل تامل در خصوص این ریزش شدید قیمت خودرو این است که این اتفاق در شرایطی رخ داده که قیمت کارخانه خودروهای پرتقاضا افزایش یافته است. کارشناسان اقتصادی همواره بر این مساله تاکید دارند که حرکت به سمت آزادسازی و واقعی سازی قیمت خودرو نه تنها موجب جهش قیمت خودرو در بازار نمی شود، بلکه به دلیل افزایش نقدینگی در دسترس خودروساز امکان تولید و عرضه بیشتر را فراهم می کند. از سوی دیگر با حذف فاصله قیمت بازار و کارخانه فرصت را از جولان سفته بازان در بازار خودرو می گیرد.

چند نمونه از ریزش سنگین قیمت خودرو

در ادامه به چند نمونه از کاهش های عجیب و غریب قیمت خودرو در هفته های اخیر اشاره می کنیم. این قیمت ها قیمت اعلامی دیروز در مقایسه با 30 تا 35 روز قبل هستند که قیمت کاذب خودرو در اوج قرار داشت.

سمند ال ایکس در حدود 35 روز پیش یعنی دوره اوج قیمت های عجیب و غریب در بازار خودرو 220 میلیون تومان هم از سوی فروشندگان اعلام قیمت می شد، اما قیمت سمند LX دیروز به 170 میلیون تومان رسید. یعنی یک کاهش یا بیان بهتر ریزش 50 میلیون تومانی!

قیمت پژو 405 جی ال ایکس در این بازه زمانی 51 میلیون تومان از قیمت خود را از دست داده و از 222 میلیون تومان به 171 میلیون تومان رسیده است.

سقوط قیمت پژو پارس TU5 از دو خودرو قبلی نیز بیشر بوده است. قیمت این خودرو پرتقاضا اکنون از 315 میلیون تومان به 237 میلیون تومان اعلام می شود. یعنی 78 میلیون تومان کاهش قیمت در یک بازه 30 تا 35 روزه.

پراید 131 نیز در این مدت ریزش قیمت 27 میلیون تومانی را تجربه کرد و دیروز به قیمت 100 میلیون تومان اعلام قیمت شد.

قیمت تیبا صندوقدار نیز ظرف 30 روز اخیر از 153 میلیون تومان با کاهشی 37 میلیون تومانی به 116 میلیون تومان رسید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها