کد خبر : 54149

آخرین وضعیت کاهش قیمت خودرو در بازار

آخرین وضعیت کاهش قیمت خودرو در بازار

اگر چه بازار خودرو به صورت فیزیکی این روزها تعطیل است اما پرس و جو از آگهی های خودرو نشان می دهد که روند کاهش قیمت خودرو ادامه دارد و شیب آن هم در اغلب خودروها به ویژه محصولات ایران خودرو تند است. در این شرایط عاملی برای افزایش قیمت خودرو دست کم در میان مدت دیده نمی شود.

به گزارش خودروتک، محصولات پرتقاضای ایران خودرو همچون سمند، پژو 206 تیپ 2 و پژو 405 در زمان افزایش قمیت خودرو با شیب بیشتری افزایش قیمت پیدا کردند و حالا نیز مسیر برایشان معکوس شده است.

به عنوان مثال قیمت سمند ال ایکس از نیمه آبان ماه تا کنون بیش از 40 میلیون تومان ارزان شده است. یا قیمت پراید در همین بازه زمانی افت بیش از 20 میلیون تومانی را تجربه کرده است. قیمت پراید دیروز بین 100 تا 103 میلیون تومان از سوی آگهی دهندگان اعلام می شد.

کاهش قیمت خودرو در شرایطی که نمایشگاه های خودرو در تعطیلی به سر می برند می تواند یک علت مهم داشته باشد و آن هم اینکه مالکان خودروهای صفر کیلومتر امید خود به فروش خودرو با قیمت های بالاتر در آینده نزدیک و میان مدت را از دست داده اند.

بسیاری از کسانی که اکنون خودرو خود را آگهی کرده اند کسانی هستند که در دو ماه اخیر خودرو خریده اند و حالا می بینند که هر روز ممکن است خودرو به زیر قیمت خرید آنها سقوط کند. به همین دلیل با سود کمتر نیز حاضر به فروش خودرو هستند.

علت کاهش قیمت خودرو

جدای از روند کاهشی نرخ ارز که همواره سیگنالی برای دیگر بازارها است، کوچ سرمایه ها از بازار خودرو به سمت تولید خودرو نیز عامل مهمی در دور شدن تقاضا از بازار خودرو بوده. در هفته های اخیر شاهد چند پیش فروش و فروش فوق العاده از سوی خودروسازان هستیم که هم اکنون نیز در جریان است. 

این فروش ها هم تقاضای واقعی را به خود جلب می کنند و هم تقاضای سفته بازانه را. تقاضای واقعی که دلیل موجهی دارد و قیمت پایین کارخانه موجب می شود تا شانس خود را در بخت آزمایی خودرو امتحان کند. اما همین اختلاف قیمت زیاد قیمت کارخانه خودرو با قیمت بازار خود عاملی است که تقاضای سفته بازانه را هم به امید کسب سود به سمت قرعه کشی خودرو می کشاند.

بیشتر بخوانید:

5 نشانه ای که می گویند قیمت خودرو باز هم پایین می آید

مقاومت دلالان خودرو در قیمت پراید می شکند؟

شیب تند کاهش قیمت خودرو در ایران خودرو

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها