کد خبر : 52506

قیمت خودرو تا کجا کاهش پیدا می کند؟

قیمت خودرو تا کجا کاهش پیدا می کند؟

روند کاهش قیمت خودرو که از ابتدای این هفته با شیب ملایمی آغاز شده بود از روز سه شنبه تند شد و قیمت خودروهای داخلی با سرعت زیادی کاهش یافت. هر چند به دلیل افزایش بی رویه هفته های گذشته شاید هنوز کاهش قیمت خودرو برای بسیاری محسوس نباشد. اما در این میان سوال این است که کاهش قیمت خودرو تا کجا ادامه پیدا می کند.

به گزارش خودروتک، نزدیک شدن معاملات خودرو به صفر در یکی دو هفته اخیر موجب شده تا عملا فشار تقاضا از روی قیمت خودرو برداشته شود. با این حال تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایه برای حفظ ارزش پول در ماه های اخیر به خصوص بعد از آغاز روند ریزش بازار سهام که منجر به خروج بخشی از سرمایه های سرگردان از این بازار شد، قیمت خودرو را افزایشی کرد.

تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایه ای موجب شد تا قیمت خودرو بیشتر از آنکه از عرضه و تقاضا پیروی کند، از بازارهای موازی به خصوص بازار ارز تبعیت داشته باشد. به همین دلیل هم با سقوط قیمت دلار در روز سه شنبه، قیمت خودرو در بازار نیز روند نزولی به خود گرفت.

نبود تقاضا و به سقف رسیدن قیمت خودرو در روزهای اخیر زمینه ریزش شدید قیمت خودرو را همگام با قیمت دلار فراهم کرد.

مجموعه این سیگنال ها نشان می دهد که در حال حاضر قیمت خودرو وابستگی به قیمت ارز پیدا کرده است و اگر قیمت ارز همچنان روند نزولی داشته باشد، قیمت خودرو نیز در بازار کاهش پیدا می کند. چرا که فعلا تقاضای موثری وارد بازار نشده و دو فروش اخیر سایپا و ایران خودرو نیز بخشی از نقدینگی آماده ورود به بازار خودرو را جمع آوری کرده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها