کد خبر : 50841

آگهی دهندگان خودرو از سایه بیرون می آیند

آگهی دهندگان خودرو از سایه بیرون می آیند

آگهی کردن خودرو برای فروش رایج ترین مدل رساندن خریدار و فروشنده به یکدیگر است. چه از زمانی که آگهی فروش خودرو در نسخه کاغذی مطبوعات رونق داشت و چه حالا که در بستر اینترنت درج می شود. اما این آگهی خودرو در یکی دو سال اخیر به مانند تیغ دولبه عمل کرده است.

به گزارش خودروتک، آگهی فروش خودرو را هم اشخاص معمولی که خودرویی برای فروش دارند می دهند و هم دلال ها که گاه در سطح وسیعی اقدام به درج آگهی فروش خودرو می کنند و درست همینجاست که مشکل ایجاد می شود. وقتی یک فرد یا یک گروه اقدام به انتشار تعداد زیادی آگهی کنند می توانند «قیمت سازی» نیز بکنند و به قیمت خودرو جهت دهند.

حال مسئولان به دنبال راهکاری هستند تا هم درج آگهی خودرو ادامه یابد و هم برای آن نظم و سازوکاری وجود داشته باشد. برای این منظور احراز هویت فرد آگهی دهنده در نظر گرفته شده است. پیش از این برای جلوگیری از قیمت سازی های لحظه ای از اردیبهشت ماه امسال تصمیم بر این شد تا درج قیمت خودرو در سایت های آگهی خرید و فروش خودرو متوقف شود. هر چند از آن زمان تا کنون روند افزایش قیمت در این بازارها ادامه یافته اما به ادعای برخی مسئولان، تلاطم این بازارها تا حدودی فروکش کرده است.

بر این اساس از اواسط شهریور ماه، دادستانی طی نامه‌ای کسب و کارهای اینترنتی فعال در حوزه نیازمندی خودرو و مسکن را موظف کرده تا کاربران خود را از اول مهر ماه از طریق سامانه امتا احراز هویت کنند. گفته می شود کاربران با درج کد ملی می توانند حساب کاربری بسازند و در صورت تایید هویت امکان ثبت آگهی  خواهند داشت. نامه دادستانی برای همه کسب و کارهای فعال در فضای مجازی است اما در مرحله اول اولویت با کسب و کارها و پلتفرم‌هایی است که در حوزه فروش خودرو و املاک فعالیت می‌کنند.

در این خصوص احمد محرم زاده - عضو کمیسیون عمران مجلس، برنامه ریزی دستگاه قضا برای احراز هویت آگهی دهندگان در سایت های اینترنتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام می تواند به وضعیت بی‌ضابطه سایت‌های اینترنتی، ساختار و نظم دهد.

 به گفته محرم زاده، اعلام ممنوعیت درج قیمت مسکن و خودرو که سال گذشته توسط دستگاه قضایی انجام شد منجر به کاهش تلاطم ها به میزان قابل توجهی در این بازارها شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها