کد خبر : 50598

تغییر «کف» قیمت خودرو با کاهش موجودی پراید صفر

تغییر «کف» قیمت خودرو با کاهش موجودی پراید صفر

اگر چه تولید پراید متوقف شده اما هنوز مدل صفر کیلومتر آن در بازار وجود دارد و به نوعی کف قیمت خودرو در بازار هنوز قیمت پراید است.

به گزارش خودروتک، با همه فضاسازی که از سوی دلالان خودرو در یکی دو هفته اخیر صورت گرفته اما همچنان قیمت پراید صندوقدار زیر 100 میلیون تومان مانده است و به نوعی کف قیمت خودرو هنوز به طور کامل به بالای 100 میلیون تومان نرسیده است.

اما توقف تولید پراید در میان مدت موجودی پراید صفر کیلومتر را در بازار به حدی خواهد رساند که دیگر نمی توان آن را به اصطلاح خودرو رُند بازار و دسترس در تعداد زیاد به حساب آورد. در این حال طبیعی است که قیمت پراید در این حالت دیگر قیمت کف بازار به حساب نمی آید. جانشین این خودرو فعلا تیبا است. خودرویی ساده و در کلاس اقتصادی که تیراژ به نسبت خوبی هم دارد.

با کاهش تعداد پرایدهای صفر کیلومتر در بازار و حرکت تقاضای بیشتر به سمت تیبا قیمت کف بازار خودرو نیز به بالای 100 میلیون تومان خواهد رفت. این در حالیست که قیمت تیبا در مدل پایه یعنی تیبا رینگ فولادی در کارخانه 70 میلیون و 400 هزار تومان است. 

در این شرایط سایپا می تواند با افزایش تیراژ تیبا در ماه های پیش رو، از فشار تقاضا برای جانشین پراید در بازار کاسته و زمینه تغییر کمتر قیمت کف خودرو را فراهم آورد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها