کد خبر : 46284

نقش طرف عرضه در افزایش قیمت خودرو

نقش طرف عرضه در افزایش قیمت خودرو

به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو، برگزاری قرعه‌کشی برای فروش خودروها نشان داد میزان عرضه خودروسازان کشور پاسخگوی تقاضا نخواهد بود، بنابراین فروشندگان خودرو را در بازار آزاد ترغیب به بالا بردن قیمت‌ها کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، بهرام شهریاری در رابطه با افزایش قیمت خودرو در بازار به‌رغم کاهش تقاضا و رکود در این بازار، اظهار کرد: افزایش قیمت ارز سبب شده تمامی کالاها با افزایش قیمت مواجه شوند؛ قیمت خودرو نیز از این موضوع مستثنی نبوده و دچار افزایش کاذب شده است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: علاوه براین، دیگر عامل افزایش قیمت خودرو، قرعه کشی خودروسازان بود که نشان از عطش بازار برای خرید و ناتوانی در پاسخگویی به تمامی نیازها(تقاضای بیش از عرضه) داشت.

با وجود عدم توازن عرضه و تقاضا، طبیعی بود که دارندگان خودروها بخواهند قیمت‌ها را بالاتر ببرند و این وضع، نتیجه برخی سیاست‌گذاری‌های غلط است. وی در پاسخ به اینکه چرا افزایش قیمت خودرو در شرایط رکود رخ داده، گفت: چند عامل همچون تاثیرات روانی و انتظار گرانی، بر افزایش قیمت اثرگذار بوده‌اند. 

شهریاری همچنین در پاسخ به اینکه خودروسازان در سه ماه ابتدایی سال جاری نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تحویل داده‌اند؛ آیا تقاضای واقعی بیش از این تعداد است، اظهار کرد: برگزاری قرعه‌کشی نشان داد که تقاضا بسیار بیشتر از این‌هاست.  وی تاکید کرد: عدم توازن عرضه و تقاضا کاملا بر صنعت و بازار خودروی داخلی ما حاکم است و این شرایط نشان می‌دهد سیستم‌های اشتباهی در پیش گرفته شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها