کد خبر : 44475

چشم انداز قیمت خودرو در ماه های پیش رو

چشم انداز قیمت خودرو در ماه های پیش رو

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: بازار خودرو دوباره به خواب فرو رفته است. اگر امروز خرید و فروشی هم در بازار خودرو شکل گیرد باز هم این اقدام توسط واسطه‌ها انجام می‌شود؛ چرا که با شرایط فعلی مصرف‌کننده واقعی در بازار وجود ندارد.

به گزارش خودروتک، سعید موتمنی درباره وضعیت بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو آرام است. خرید و فروش خودرو چندان انجام نمی‌شود. بازار دوباره به خواب فرو رفته است. نمایشگاه‌داران خودرو اسفند ماه سال گذشته خرید و فروش خودرو نداشتند. اوایل اردیبهشت ماه یک شوکی به بازار خودرو وارد شد اما خریدار یا فروشنده واقعی در بازار وجود نداشت. افرادی که خودروهای دپو شده در انبارها داشتند، در اردیبهشت ماه، جو بازار خودرو را بر هم زدند.

سعید موتمنی افزود: در اردیبهشت ماه مشتری واقعی نیز در بازار مشاهده نکردیم. در حقیقت فروشنده واقعی در خودروهای تولیدی، مونتاژی و وارداتی دیده نشده است. اگر امروز خرید و فروشی هم در بازار خودرو انجام شود، باز هم این اقدام توسط واسطه‌ها بوده است، چرا که با شرایط فعلی مصرف‌کننده واقعی در بازار وجود ندارد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در ماه‌های آینده

او اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که در ماه‌های آینده عرضه خودروها به بازار کاهش می‌یابد و قیمت خودروها مجددا نوسان خواهد داشت. متاسفانه وضعیت نمایشگاه‌داران خوب نیست اما فعلا آماری مبنی بر تعطیلی نمایشگاه‌داران وجود ندارد. چنانچه قرار باشد روند بازار به همین منوال فعلی ادامه یابد در آینده نزدیک شاهد تعطیلی نمایشگاه‌داران خودرو خواهیم بود.

موتمنی با اشاره به تاثیر عرضه خودروهای جدید بر قیمت خودرو در بازار گفت: هر خودرو جدیدی که به بازار عرضه شود مشتری برای آن پیدا خواهد شد؛ چرا که بازار به دنبال تنوع است. اگر امروز در تولید تنوع داشتیم بازار خودرو نیز وضعیت بهتری داشت، در حال حاضر بازار خرید و فروش خودرو محدود به چند برند و مدل‌ شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها