کد خبر : 44220

ارز دولتی برای واردات لاستیک حذف شد

 ارز دولتی برای واردات لاستیک حذف شد

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات سنگین گفت: ارز دولتی برای واردات لاستیک حذف شده و بر این اساس ارز تخصیصی به این گروه کالایی نیمایی شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس انجمن صنفی صنعت تایر از حذف ارز 4200 لاستیک خبر داده است.

در همین رابطه دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین معدنی و راهسازی در پاسخ به این پرسش که آیا ارز 4200 تومانی از لاستیک حذف شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر اعلام کرده است لاستیک و مواد اولیه لاستیک از گروه یک دریافت ارز، به گروه دو منتقل و بر این اساس ارز تخصیصی به این گروه، نیمایی شده است.

عبدالرضا صالحی درباره تاثیر حذف ارز دولتی از لاستیک افزود: در روزهای آینده حذف ارز دولتی از لاستیک احتمالا باعث افزایش قیمت لاستیک خواهد شد. همچنین به دلیل افزایش میزان تقاضا و کمبود مواد اولیه، تولید لاستیک نیز تا حدودی کمتر شده است؛ به طوری‌که کمبود لاستیک در بازار احساس می‌شود.

 

 

وی اظهار کرد: مواد اولیه لاستیک خودروهای سواری نیز وارداتی است. از طرفی لاستیک خودروهای سنگین و کامیون هم وارداتی است و ایران هنوز نتوانسته تکنولوژی تولید لاستیک‌های سنگین را در کشور راه‌‎اندازی کند. با تخصیص ارز نیمایی به لاستیک خودروهای سواری و سنگین، قیمت لاستیک احتمال افزایش می‌یابد و ممکن است در نتیجه بحث روانی آن قیمت کرایه‌های تاکسی و حمل‌ونقل نیز متاثر شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها