کد خبر : 44200

سهمیه بنزین این خودرو کاهش پیدا می کند

سهمیه بنزین این خودرو کاهش پیدا می کند

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌های از برنامه‌ریزی برای کاهش تدریجی سهمیه سوخت پایه وانت‌بارها خبر داد و گفت: کسانی که کارت هوشمند دارند و بارنامه می‌گیرند، مشکلی از نظر تأمین سوخت ندارند.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، ‌فرامرز مداح درباره سهمیه بنزین پایه وانت‌بارها، اظهار داشت: طبق تصمیمات کارگروه تخصیص سوخت برای وانت‌بارها و سواری‌های درون‌شهری و برون‌شهری، در ناوگان وانت‌بار‌ کم مصرف و پرمصرف نیز نظیر ناوگان کامیونی درون و برون‌شهری، ‌به تدریج در حال حرکت به سمت کاهش‌ سهمیه سوخت پایه هستیم.

وی ادامه داد: بدین ترتیب این ناوگان نیز نظیر ناوگان کامیونی، بر اساس پیمایش، عملکرد و دریافت بارنامه، سوخت دریافت کنند.

مداح اضافه کرد: در گام اول، این سهمیه‌های پایه کاهش می‌یابد اما کسانی که ثبت نام کارت هوشمند داشتند و‌ بارنامه دریافت می‌کنند، سهمیه سوخت پیمایشی می‌گیرند.

‌وی اضافه کرد: پس از سهمیه بندی بنزین، ‌کارگروه‌ تخصیص سوخت برای وانت‌بارها و سواری‌های درون‌شهری و برون‌شهری، مصوب کرد در گام اول به همه وانت‌بارها سهمیه بنزین پایه اختصاص یابد‌، این سهمیه بنزین پایه برای وانت‌بارهای کم‌مصرف 300 لیتر در ماه و برای وانت بارهای پرمصرف 400 لیتر در ماه تعیین شد.

* کاهش سهمیه پایه تدریجی خواهد بود

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: برنامه ریزی کرده بودیم که از خرداد‌ماه امسال سهمیه سوخت پایه ناوگان وانتی نیز کاهش یابد اما‌ به دلیل شیوع کرونا حدود یک ماه به تعویق افتاد و تقریبا از ‌تیرماه سهمیه‌های بنزین پایه وانت‌بارها کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این کاهش سهمیه سوخت پایه، تدریجی و پلکانی است و ناگهانی نخواهد بود و معمولا حدود 50 تا 100 لیتر است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها