کد خبر : 44134

تکنیک جدید دلالان در پیش فروش های اخیر خودرو

تکنیک جدید دلالان در پیش فروش های اخیر خودرو

‏دلالان برای ثبت نام پیش فروش خودروسازان پس از حذف الزام به پرداخت ۵۰ درصد قیمت در هنگام نام نویسی هجوم آورده و تا ۱۰ میلیون تومان برای استفاده از اطلاعات هویتی و گواهینامه در نام نویسی پیش فروش خودرو پرداخت می‌کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آغاز طرح پیش ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو و سایپا از امروز شنیده‌ها حاکی است دلالان برای ثبت‌نام پیش‌فروش خودروسازان پس از حذف الزام به پرداخت 50درصد قیمت در هنگام نام‌نویسی هجوم آورده‌اند!

هر چند در طرح جدید فروش‌‍ و پیش‌فروش محصولات دو خودروساز کشور احراز هویت قطعی متقاضیان فقط پس از آغاز ثبت‌نام، ورود به سامانه اینترنتی فروش خودرو شرکت و سپس هدایت به سامانه یکپارچه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) از طریق سامانه خودروسازان معتبر است، اما هجوم یک‌باره متقاضیان که گفته می‌شود بیشتر آنان دلالان هستند سبب کندی سرعت این سامانه و در نتیجه موفق نشدن مشتریان برای ثبت‌نام شده است.

‌دلالان برای ثبت نام پیش فروش خودروسازان پس از حذف الزام به پرداخت 50 درصد قیمت در هنگام نام نویسی هجوم آورده و تا 10 میلیون تومان برای استفاده از اطلاعات هویتی و گواهینامه در نام نویسی پیش فروش خودرو پرداخت می‌کنند.

معمولا دلالان دو روز قبل از آغاز ثبت‌نام خودروسازان از کم‌وکیف قیمت و نوع محصولات خودروسازان مطلع می‌شوند و با هماهنگی‌های پشت پرده با دلالان دیگر برای ثبت نام به سایت‌های فروش خودرو هجوم می‌برند و سعی می‌کنند فرصت ثبت نام را از متقاضیان اصلی خودرو بگیرند!

طبق اطلاعیه جدید ایران خودرو با توجه به عدم واریز وجه برای ثبت نام محصولات ایران خودرو در طرح فروش فوق العاده، زمان ثبت نام در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو با کمی تاخیر و با اختلاف زمانی چند ساعته آغاز شد.

هجوم متقاضیان برای ثبت نام

از صبح امروز و آغاز طرح پیش‌فروش خودرو‌های دو خودروساز بزرگ کشور، شاهد هجوم متقاضیان برای احراز هویت در سامانه یکپارچه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) هستیم. موضوعی که کندشدن شدید این سامانه و گاهی اوقات مختل‌شدن آن را به دنبال داشته است.

با‌توجه‌به مراجعه تعداد بسیار بالای متقاضیان و استقبال مشتریان از طرح‌های پیش‌فروش خودروسازان در ماه‌ها و سال‌های گذشته، وجود تعداد زیاد متقاضیان برای هر خودرو و مراجعه این تعداد به سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو و سایپا که سبب بروز برخی مشکلات از جمله کندی سامانه و نارضایتی مشتریان شد، وزارت صنعت با همکاری شرکت‌های خودروساز، راهکار‌های جدیدی را در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان و مقابله با سودجویان و دلالان از طریق به‌کارگیری رویکرد‌های جدید ثبت‌نام به‌کار گرفت. سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی با نام «امتا»، اطلاعات هویتی، تماسی، اعتباری و... کاربران را به درخواست خودشان از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی حاکمیتی به صورت برخط و اختصاصی برای سایر کسب‌وکار‌ها احراز و راستی‌آزمایی می‌کند.

هدف از اجرای این طرح، کاهش دلالان و جلوگیری از استفاده از روش‌های غیر متعارف است که اقدامی در جهت کنترل قیمت‌های بازار به شمار می‌آید. کارشناسان معتقدند که با اجرای این طرح می‌توان امیدوار بود عدالت در رسیدن خودرو به مصرف‌کننده واقعی برقرار شده و در آینده نزدیک شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار باشیم. هر چند در طرح جدید فروش‌‍ و پیش‌فروش محصولات دو خودروساز کشور احراز هویت قطعی متقاضیان فقط پس از آغاز ثبت‌نام، ورود به سامانه اینترنتی فروش خودرو شرکت و سپس هدایت به سامانه یکپارچه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) از طریق سامانه خودروسازان معتبر است، اما هجوم یک‌باره متقاضیان سبب کندی سرعت این سامانه و در نتیجه موفق نشدن مشتریان برای ثبت‌نام شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها