کد خبر : 43402

برخلاف وعده داده شده قیمت جدید خودرو به طور رسمی اعلام نشد

برخلاف وعده داده شده قیمت جدید خودرو به طور رسمی اعلام نشد

با وجود وعده رئیس شورای رقابت برای اعلام قیمت خودرو بر اساس دستورالعمل این شورا طی روز سه شنبه، این اتفاق عملی نشد و دیروز قیمت خودروها اعلام نشد. در عین حال، خودروسازان برای ادامه رایزنی درباره تعیین قیمت خودروها دیروز به شورای رقابت رفتند.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، روز دوشنبه رضا شیوا رئیس شورای رقابت در جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا بر اساس دستورالعمل جدید این شورا روز 23 اردیبهشت تعیین و اعلام خواهد شد. اما این اتفاق عملی نشد و تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ نرخی از سوی شورای رقابت اعلام نشده است. 

در این شرایط، مدیران شرکت های خودروساز از صبح دیروز به شورای رقابت رفتند و در جلسه با رئیس شورای رقابت به رایزنی خود در مورد قیمت محصولاتشان ادامه دادند. به این ترتیب به نظر می رسد دلیل عدم اعلام قیمت جدید خودروها، به توافق نرسیدن شورای رقابت با مدیران ایران خودرو و سایپا است. در عین حال ممکن است برکناری رضا رحمانی وزیر صنعت نیز عاملی برای تاخیر در نهایی شدن قیمت کارخانه ای خودروها باشد.

در این خصوص رضا شیوا روز دوشنبه با بیان اینکه ضوابط قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت انجام و برای وزیر صنعت ارسال شده است، گفته بود: قیمت‌های جدید خودرو بر مبنای قیمت‌های پایه‌ای آنها به علاوه تورم بخشی و شاخص کیفیت تعیین خواهد شد و بهره‌وری از آن کسر می‌شود. 

وی افزود: بر اساس بررسی‌ها و محاسبات، قیمت‌های خودرو تعیین شده است و فردا به صورت رسمی نیز این قیمت‌ها اعلام می‌شود. 

طبق اعلام شیوا،  براساس بررسی‌ها و محاسبات انجام شده،‌ محصولات ایران خودرو به طور متوسط 10 درصد و سایپا 23 درصد افزایش قیمت می‌یابد و دلیل افزایش کمتر قیمت ایران خودرو نسبت به سایپا این است که ایران خودرو در بهمن‌ 97 تغییر قیمت بیشتری در محصولات خود اعمال کرده بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها