کد خبر : 40534

قیمت خودرو بعد از تعطیلات به کدام سمت می رود؟

قیمت خودرو بعد از تعطیلات به کدام سمت می رود؟

فعلا در ایام نوروز نیز به مانند روزهای اسفند 98 تقاضایی برای خرید خودرو وجود ندارد، احتمالا نبود تقاضا در بازار خودرو تا پس از تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد، همین عدم تقاضا قیمت خودروها را در بازار کاهش خواهد داد.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارتنیوز ، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: در شرایطی که جامعه دچار شیوع ویروس کروناست خریداری برای خودروها وجود ندارد. در حال حاضر اکثر مردم فروشنده خودرو هستند. معتقدیم که چنانچه این ویروس کرونا ریشه‌کن نشود قیمت خودرو به همین منوال ارزان خواهد شد.

قیمت خودروهای داخلی از بهمن‌ماه شروع به جهش کرد. افزایش قیمت خودروهای داخلی در شرایطی رخ داد که مدیران وزارت صنعت بارها از افزایش عرضه خودرو به بازار و حتی افزایش تولید خودرو گفته بودند اما درنهایت افزایش تولید و عرضه نه‌تنها منجر به کاهش قیمت‌ها نشد بلکه شیب صعودی بهای خودرو در ماه‌های پایانی‌ سال ادامه‌دار شد و حالا با شیوع کرونا این بازار هم مانند سایر بازارهای ایران سوت و کور شده و همین مساله منجر به کاهش قیمت خودرو شده است.

در همین راستا رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا روند کاهش قیمت‌ها تا بعد از تعطیلات نوروز ادامه‌دار است؟ به تجارت‌نیوز گفت: بازار تابع عرضه و تقاضاست، چنانچه تقاضایی برای خرید خودرو نباشد و وضعیت همانند یک ماه گذشته پیش رود قیمت خودروها نیز ارزان خواهد شد.

بازار خودرو

سعید موتمنی افزود: فعلا در ایام نوروز نیز تقاضایی برای خرید خودرو وجود ندارد، احتمالا نبود تقاضا در بازار خودرو تا پس از تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد، همین عدم تقاضا قیمت خودروها را در بازار کاهش خواهد داد.

او اظهار کرد: قیمت خودروهای داخلی و خارجی از اول اسفند روند کاهشی داشته است. در شرایطی که جامعه دچار ویروس کروناست خریداری برای خودروها وجود ندارد. در حال حاضر اکثر مردم فروشنده خودرو هستند. معتقدیم که چنانچه این ویروس کرونا ریشه‌کن نشود قیمت خودرو به همین منوال ارزان خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها