کد خبر : 38514

2 ضرر حذف قیمت خودرو از سایت های خرید و فروش

2 ضرر حذف قیمت خودرو از سایت های خرید و فروش

در حالی که بازار خودرو بیش از هر چیز از کاهش عرضه رنج می برد و عدم تامین مناسب خودرو در بازار به دلالان و کسانی که خودرو صفر کیلومتر در دست دارند مجال داده تا قیمت خودرو را بالا ببرند، برخی عقیده دارند که عدم درج قیمت در سایت های خرید و فروش خودرو موجب می شود تا قیمت کاهش پیدا کند. اما سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستان کل کشور حذف قیمت خودرو را دارای آسیب های عنوان کرد.

به گزارش خودروتک، جواد جاویدنیا درباره افزایش قیمت خودرو گفت: تا امروز درخواست‌های زیادی به دادستانی کل کشور و مرکز ملی فضای مجازی و پلیس فتا داشتیم که مرجع قیمت‌گذاری‌ها باید تعیین شود و با ابزار این سایت‌ها می‌شود به راحتی اقدام کرد.

وی افزود: حذف قیمت‌ خودرو در سایت‌های فروش کالا دو ضرر دارد، اولا درج قیمت‌ها در سایت‌ها ابزاری است که تلاطم بازار را متوجه می‌شویم و این موضوع به ضرر دلال‌ها است و آیینه‌ای هست که تورم و نابسامانی بازار را نشان می‌دهند، به همین دلیل دلالان سعی دارند صورت مسئله را عوض کنند و تقصیر افزایش قیمت‌ها را گردن این سایت‌ها بیاندازند، در صورتی که اصلا این چنین نیست.

سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستان کل کشور افزود: بخشی افراد در کانال‌های تلگرامی برنامه‌ریزی دارند و اقداماتی انجام می‌دهند و زمانی که قیمت کالا مشخص نیست و عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند، این افراد عرضه و تقاضای کاذب ایجاد می‌کنند و با نشان دادن کمبود عرضه و افزایش تقاضای کاذب در بازار تلاطم ایجاد می‌کنند و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شوند که این اقدامات به صورت ویژه توسط ضابطان قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدواریم هرچه زودتر این بررسی‌ها به نتیجه برسد.

وی گفت: ضرر دوم حذف قیمت‌ها از روی سایت‌های فروش کالا این است که قیمت گذاری‌ها به سمت شبکه‌های اجتماعی خارج از کشور می‌رود که هیچ گونه نظارتی روی آن‌ها وجود ندارد.

جاویدنیا افزود: علت اصلی نابسامانی در قیمت خودروها این است که علی‌رغم درخواست‌های مکرر، مرجعی برای قیمت گذاری مشخص نشده است و امیداریم هرچه زودتر این نقیصه جبران شود تا بتوانیم وضعیت ثابت در بازار خودرو را شاهد باشیم.

منبع: ایسنا 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها