کد خبر : 36393

زدن دکمه خروج کافی نیست، نازل را هم باید بگذارید!


زدن دکمه خروج کافی نیست، نازل را هم باید بگذارید!

غیب‌شدن سهمیه بنزین موضوع داغ این روزهاست که طبق آنچه اعلام شد، تنها راه جلوگیری از آن انتخاب روش درست سوخت‌گیری است؛ در غیر این صورت شاهد کاهش یک تا سه لیتری سهمیه خواهید بود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، یکی از باورهایی که درباره استفاده از دستگاه نازل بنزین وجود دارد، این است که اگر پس از اتمام فرایند سوخت‌گیری، دکمه خروج را بزنید و کارت سوخت را خارج کنید کافی است، اما باید گفت که اینگونه نیست و اگر می‌خواهید ضرر نکنید، حتما باید نازل را در جای خود قرار داده و سپس کارت سوخت خود را خارج کنید.

فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی - با تایید این موضوع به ایسنا گفت: نحوه درست سوخت‌گیری موضوعی است که تا کنون شرکت پخش به آن تاکید داشته لذا لازم است تا افراد نسبت به این مساله دقت کافی داشته باشند.

به گفته وی، لازم است در ابتدا فرد کارت را در کارتخوان گذاشته رمز را وارد کرده و سوخت‌گیری را آغاز کند و در پایان سوخت‌گیری نیز نازل را قطع کرده و پس از مشاهده علامت و پیغام "کارت خود را بردارید" کارت خود را خارج کند که در این صورت هیچ سهمیه‌ای از افراد کم نمی‌شود.

او علت کم شدن سهمیه بنزین را در صورت عدم رعایت این مراحل جلوگیری از تخلف دانست و افزود: اگر این سیستم پیش بینی نمی‌شد، وقتی فرد کارت را خارج می‌کرد، تا هر میزانی می‌توانست سوخت‌گیری کند، بدون این‌که از سهمیه او کاسته شود؛ به همین دلیل برای جلوگیری از چنین مواردی این طرح در سامانه اجرا شده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه این موضوع یکی از شرایطی است که ایمنی سیستم را برای جلوگیری از تخلف افزایش می‌دهد، تصریح کرد: اگر در حین سوخت‌گیری، فرد کارت سوخت خود را بیرون بیاورد، ممکن است بین یک تا ۳.۹۹ لیتر از سهمیه سوخت وی کم شود اما اگر کارت را حین سوخت‌گیری خارج نکند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و نیاز به هیچ محاسبه ای نیست.

از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد و بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای (ماهانه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی) از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شد.

کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها