کد خبر : 36387

چشم انداز قیمت خودرو در 2 ماه آخر سال

چشم انداز قیمت خودرو در 2 ماه آخر سال

این روزها برخی اخبار از افزایش میزان تولید خودرو حکایت دارد. افزایشی که می تواند زمینه ثبات در بازار خودرو را فراهم کرده و در صورت عرضه مناسب به بازار زمینه کاهش قیمت خودرو را نیز فراهم کند. در این زمینه رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: اگر در بازار ارز نوسان خاصی ایجاد نشود، بازار خودرو در دو ماه آخر سال با افزایش عرضه خودرو روزهای آرامی را سپری خواهد کرد و بازار نیز به تدریج آرام‌تر و احتمالا ارزان‌تر خواهد شد.

به گزارش خودروتک ، سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در رابطه با دلایل افزایش قیمت خودرو تاکید کرد: اخیرا شرایطی خاص برای اقتصاد کشور به وجود آمد؛ این شرایط سبب بروز نوسانات ارزی در کشور شد و هر گاه بازار دچار تلاطم می‌شود، بازارهای دیگر و از جمله بازار خودرو نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند.

وی افزود: هر گاه نوسان در بازار خودرو آغاز می‌شود، صاحبان خودروها دیگر حاضر نیستند به قیمت پیش از نوسان خودروهای خود را بفروشند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ادامه داد: در حال حاضر به همین دلیل بازار خودرو در رکود به سر می‌برد. یعنی فروشندگان حاضر به فروش نیستند و خریداران نیز در این شرایط ترجیح می‌دهند ریسک سنگینی نکنند و صبر کنند تا شاید در روزهای آینده بتوانند با قیمت بهتری نیاز خود را تامین کنند.

موتمنی با بیان این‌که وضعیت بازار فعلا نامساعد است و افزایش قیمت موجب کاهش مبادلات شده است، تصریح کرد: با توجه به ارقامی که جناب وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند، تولید خودرو در یکسال گذشته رشد سه برابری داشته است. به همین دلیل باور من این است اگر در بازار ارز نوسان خاصی ایجاد نشود، بازار خودرو در دو ماه آخر سال با افزایش عرضه خودرو روزهای آرامی را سپری خواهد کرد و بازار نیز به تدریج آرام تر و احتمالا ارزان‌تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حفظ ثبات ارز نقش بانک مرکزی بسیار پررنگ است و آقای همتی به عنوان رییس این نهاد وعده آرامش در بازار را داده‌اند. من هم امیدوارم این وعده محقق شود و بازار خودرو در آرامش سال جاری را به پایان رساند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها