کد خبر : 33742

خودروسازان اجازه افزایش قیمت ندارند

خودروسازان اجازه افزایش قیمت ندارند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: شرکت های خودروسازی به هیچ وجه حق افزایش قیمت محصولات خود را ندارنددر صورت مشاهده تخلف در این زمینه به شدت طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری آریا، «محمدعلی اسفنانی» افزود: پس از اصلاح قیمت بنزین طبق مصوبه دولت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هیچ مرجعی چه دولتی و چه غیر دولتی حق افزایش قیمت کالا و خدمات را تحت هیچ شرایط و بهانه ای ندارند.

وی همچنین اظهارداشت: طبق گزارش های واصله برخی از شرکت های خودروسازی بنا دارند قیمت محصولات خود را افزایش دهند چون هیچ مجوزی در این زمینه برای افزایش قیمت نیست چنین حقی را نخواهند داشت بنابراین اگر چنین اقدامی کنند و گران تر از قیمت سابق و مصوب بخواهند محصولات خود را بفروشند بدون شک مرتکب تخلف گرانفروشی شده و به شدت با آنان برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: بصورت دائم بازار خودرو و همینطور مباحث مربوط به موضوع پیش فروش خودرو و قراردادهای منعقده با مشتریان در کشور رصد، پایش و کنترل می شود.

وی در ادامه از تشکیل 17 هزار پرونده شکایت با عناوین مختلف مربوط به خودرو در تعزیرات حکومتی خبرداد و افزود: این میزان شکایت هم مشمول خودروسازان داخلی و هم واردکنندگان بوده است.

اسفنانی تصریح کرد: عمده شکایت ها نیز مربوط به انجام تعهد تحویل خودرو، گرانفروشی و تقلب است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پرونده های مزبور رسیدگی و حکم صادر شده است، گفت: قانون شعبه تعزیرات حکومتی را در زمینه انجام تعهد تحویل خودرو مکلف کرده حکم محکومیت به تحویل خودرو در موعد مقرر و اگر از موعد مقرر گذشته باشد و مشتری خسارتی بابت این تاخیرمتحمل شده باید نسبت به جبران خسارت نیز اقدام شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: اعمال قانون در بحث گرانفروشی و تقلب نیز بدین شکل که بین دو تا پنج برابر ارزش مقداری که گرانفروشی صورت گرفته و همچنین کاهش قیمت خودروی که دچار نقصه بوده جریمه به نفع دولت و جبران خسارت شاکی حکم صادر شده است.

وی همچنین درباره وضعیت بازار پس از افزایش قیمت بنزین نیز به رادیو اقتصاد اظهارداشت: پس از افزایش قیمت بنزین نظارت سازمان تعزیرات بر بازار افزایش یافت تا با گرانفروشان برخورد شود زیرا براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده افزایش قیمت کالا و خدمات قانونی نیست.

اسفنانی در ادامه با بیان اینکه در دو شیفت صبح و عصر با افزیش دو برابری گشت های مشترک بازار رصد می شود، یادآورشد: این نظارت مستمرادامه دارد ومردم نگران افزایش قیمت ها، گرانفروشی و دیگر موارد تخلف در سطح بازار نباشند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها