کد خبر : 31985

یک نماینده مجلس: خودروسازان برای جبران نقدینگی‌ و بدهی‌شان خودرو را گران می‌کنند

یک نماینده مجلس: خودروسازان برای جبران نقدینگی‌ و بدهی‌شان خودرو را گران می‌کنند

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید: خودروسازان داخلی بدهی زیادی دارند، از طرفی بانک‌ها و موسسات مالی و... نقدینگی کمی در اختیار آنها قرار می‌دهند؛ عدم نقدینگی باعث شده است که آنها علاقه‌مند به گرانی در بازار باشند تا کمبود نقدینگی شان را با گران کردن، جبران کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از برنا ، «محمدرضا منصوری»، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم ساوه و زرندیه، درباره علت افزایش قیمت خودرو علیرغم وجود رکود در این بازار گفت: به نظر می‌رسد که مجددا دلالان وارد بازار خودرو شده و در پی به هم زدن بازار هستند. به این صورت که با کم کردن عرضه، قیمت‌ها را بالا می برند تا بتوانند سود بیشتری بکنند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس راه حل را دخالت دولت دانست و اظهار کرد: دولت باید همانطور که درباره دلار ورود کرد و موفق بود، وارد تصمیم گیری در این حوزه شود، تا از سوداگری افراد ممانعت کند.

او راه حل دیگر را واردات خودروی دست دوم معرفی کرد و گفت: شاید وارد کردن خودروی دست دوم بتواند مقداری به کاهش قیمت ها کمک کند. مقداری خودروی دست دو در بنادر شمال و جنوب ایران در کیش، قشم، بندرعباس و ... وجود دارد که اینها را بعد از گذشت 8 تا 10 سال، اسقاط می‌کنند. اگر به جای اسقاط این خودروها آزاد و وارد بازار شوند به کاهش قیمت کمک می‌کنند.

نماینده مردم ساوه بدهی‌های سنگین و عدم وجود نقدینگی را دو انگیزه عمده برای افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان دانست و گفت: خودروسازان داخلی بدهی زیادی دارند، از طرفی بانک‌ها و موسسات مالی و... نقدینگی کمی در اختیار آنها قرار می‌دهند. عدم نقدینگی باعث شده است که آنها علاقه‌مند به گرانی در بازار باشند تا کمبود نقدینگی شان را با گران کردن، جبران کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها