کد خبر : 31966

پراید بدون جانشین قیمتی می رود

پراید بدون جانشین قیمتی می رود

در حالی که توقف تولید پراید از پایان دی ماه با توقف تولید مدل 132 آغاز می شود، گمانه زنی ها در خصوص جانشین این خانواده از خودرو نیز به آخر رسیده و می توان با قاطعیت گفت که توقف تولید پراید بدون جانشین قیمتی آن در بازار انجام خواهد گرفت. به این ترتیب قیمت کف خودرو صفر کیلومتر در بازار بالا خواهد آمد.

به گزارش خودروتک، در هفته های اخیر گمانه زنی های مختلفی در خصوص جانشین پراید مطرح شد که الان دیگر مشخص شده است که خودرو پراید با 3 خودرو ساینا، کوییک و تیبا جایگزین خواهد شد.

این مطلبی است که سید جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا به آن اشاره کرده است. وی در بخشی از خبری که در سایپانیوز منتشر شده گفت: مهمترین نکته در اجرای برنامه کاهش و توقف تولید خودرو پراید، موضوع جایگزینی محصولات در خطوط تولید و البته بازار است که این بخش از برنامه نیز به طور کامل در حال اجراست و محصولات تیبا، کوییک و ساینا جایگزین محصولات خانواده پراید شده و می شوند و برای پراید هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد، اما توسعه محصولات بر روی پلت‌فرم‌های جدید و اختصاصی سایپا انجام خواهد شد که به زودی جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل سایپا به صراحت اعلام کرده است که برای پراید هیچ جانشینی به غیر از 3 خودرو مذکور وجود ندارد.

به این ترتیب در بحث جانشینی پراید با دو مقوله متفاوت رو به رو هستیم. یک بحث تولید صنعتی است که جانشین پراید را از نظر تعداد تیراژ و عرضه خودرو به بازار در بر می گیرد و یک بحث قیمت پراید به عنوان ارزانترین خودرو بازار در سال های اخیر که موجب پرتقاضا شدن آن بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها