کد خبر : 30611

رمزگشایی از 2 مدل کاندیدای توقف تولید پراید و 405

رمزگشایی از 2 مدل کاندیدای توقف تولید پراید و 405

داستان حذف پراید و یک خودرو دیگر که احتمالا پژو 405 است اکنون به اینجا رسیده است که نه به طور کامل بلکه مدل هایی از این 2 خودرو از چرخه تولید خودرو کشور حذف می شوند. با توجه به شواهد موجود می توان پی برد که کدام مدل از این دو خودرو برای سال آینده خط تولید را ترک خواهند کرد.

به گزارش خودروتک، اصلی ترین عاملی که قرار است موجب توقف تولید پراید و پژو 405 شود مساله استانداردهای 85 گانه خودرویی است.

نیره پیروز‌بخت رئیس سازمان ملی استاندارد در این زمینه بر خروج دو مدل از خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ صحه گذاشت.نیره پیروز‌بخت در گفتگو با روزنامه دنیای اقتصاد گفت: پیشنهاد وزارت صمت که قرار بود در جلسه شورای عالی استاندارد مطرح شود، حول حذف یک مدل از پراید و یک مدل دیگر از پژو ۴۰۵ می‌چرخد. البته رضا رحمانی چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت بخشی از پیشنهاد‌های این وزارتخانه را رونمایی کرد. رحمانی در این ارتباط تاکید کرد که قرار است در گام اول اجرای استانداردهای ۸۵ گانه یک مدل پراید از خط تولید خارج شود.

در این میان می توان انتظار داشت که این دو مدل خودرو که تولید آنها متوقف می شود پراید 131 و پژو 405 GLX باشند. چرا که ایران خودرو پیش فروش مدل پژو 405 SLX را برای موعد تحویل شهریور و مهر سال 99 در دستور کار خود قرار داده است و به این ترتیب نمی توان انتظار داشت که این خودرو از چرخه تولید حذف شود. در مورد پراید نیز اینکه پایین ترین مدل تولیدی آن از چرخه تولید حذف شود انتظار غیرعقلانی نیست.

حذف تدریجی پراید و پژو 405 از چرخه تولید هم سبد تولید خودروسازان را به طور ناگهانی خالی از محصولات پرتیراژ نمی کند و هم اینکه کف قیمت خودرو را در بازار بالا نمی آورد. به نظر می رسد این تصمیم در خصوص نحوه توقف تولید پراید و پژو 405 در شرایط کنونی صنعت خودرو کشور قابلیت اجرای بیشتری دارد تا انتظار برای حذف کامل این دو خودرو.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها