کد خبر : 29338

زمان قطعی افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال

زمان قطعی افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: قطعه یک آزادراه تهران ـ‌ شمال با طول ۳۲ کیلومتر در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران اظهار داشت: امروز از بخشی از آزادراه تهران ـ شمال که قطعه آن در محدوده استان تهران با طول حدود 32 کیلومتر است بازدیدی داشتم و مقرر شد که قطعه یک آن در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی افزود: قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال از تهران تا شهرستانک است که دوباره به جاده چالوس برمی‌گردد.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه آزادراه تهران ـ شمال 4 قطعه است، گفت: کل این پروژه 120 کیلومتر است که 32 کیلومتر آن به عنوان قطعه یک در استان تهران واقع شده است که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و هم اکنون مراحل نهایی آن سپری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه قطعا با بهره‌برداری قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال شاهد بار ترافیکی اتوبان تهران ـ کرج خواهیم بود، گفت:‌قطعاً افتتاح این قطعه تأثیری در افزایش ایمنی، کاهش آلودگی هوا و کاهش زمان سفر می‌انجامد.

وی گفت: دو قطعه دو و سه این آزادراه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و امیدوارم که این دو قطعه نیز مراحل تکمیل آن زودتر سپری شود تا این مسیر به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

تقی‌زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عوارض تردد در آزادراه تهران ـ شمال چقدر است،‌گفت: این موضوع هنوز مصوب نشده است ولی پیشنهادهای متفاوتی از 7 تا 10 هزار تومان برای قطعه یک آن مطرح می‌شود ولی هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. در حال حاضر آزادراه تهران ـ‌ پردیس حدود 5 هزار تومان عوارض دارد که بهره‌برداران پیشنهاد دادند برای هر 4 قطعه آن 45 هزار تومان عوارض اختصاص یابد، البته ما پیشنهادمان برای قطعه یک و افتتاح آن 5 هزار تومان است ولی در این خصوص هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها