کد خبر : 25689

یک نماینده مجلس: لابی گیری مانع از واگذاری دو خودروساز بزرگ شده است

یک نماینده مجلس: لابی گیری مانع از واگذاری دو خودروساز بزرگ شده است

نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم تمامی سنگ‌اندازی‌ها و لابی‌گری‌ها برای حفظ شرایط فعلی، باید واگذاری سهام دو کارخانه ایران خودرو و ساپیا عملی شود.

 به گزارش خودروتک ،  احمد مرادی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با هدف جلوگیری از انحصار در این موضوع ورود کرده است تا سهام این دو شرکت عظیم کشورمان واگذار شود اما یکسری اهرم‌های قدرت مانع از تحقق آن می‌شوند و با لابی‌گری و سنگ‌اندازی سعی در لغو این اقدام مجلس دارند.

مرادی با اشاره به اینکه در این اوضاع اقتصادی این کارخانجات تولید خودرو تنها اقدام به تولید با کیفیت پایین می‌پردازند، اضافه کرد: این دو بنگاه اقتصادی تولید خودرو تنها هدفشان تولید خودرو با قیمت گزاف است و قائل به تولید با کیفیت و قیمت مناسب و واقعی نیستند که شرمندگی آن تنها برای مسئولین است.

وی با بیان اینکه تاکنون اینقدر خودرو بی‌کیفیت تولیدشده که دیگر داد همگان بلند شده است، خاطرنشان کرد: به هر جهت باید واگذاری سهام این دو کارخانه تولید خودرو صورت بگیرد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به اینکه وضعیت خودرو با سایر تولیدات کشور متفاوت است و در صورت واگذاری به‌طور حتم به سرنوشت سایر صنایع واگذار تبدیل نخواهد شد، بیان کرد: به‌طور حتم این طرح مجلس با موفقیت همراه خواهد بود البته اگر لابی گران و دست‌های پشت پرده بگذارند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها