کد خبر : 23810

مشتریان خوشبختی که 200 میلیون تومان روی خودروهایشان سود کردند

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: تعیین قیمت خودرو با دستور شورای رقابت زیان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی نصیب خودروسازان کرد اما دراین‌بین افراد خوشبختی که خودرو ثبت‌نام کرده و دریافت کردند بین ۲۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان سود کردند.

به گزارش خودروتک ، چندی است خودروسازان بزرگ کشور با انتقادات فراوانی در خصوص عدم تکمیل خودروهای ناقص و دپوی صدها هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها مواجه شده‌اند. عدم اجرای تعهدات در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده نیز از دیگر انتقاداتی است که به دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا واردشده است. مقامات وزارت صنعت، مجلس، سازمان حمایت و ... سایر نهادهای مرتبط با این موضوع در مصاحبه‌های متعدد از این موضوع اظهار ناخرسندی داشته و اعلام کردند که این شرکت‌ها باید به تعهدات خود پایبند باشند.

درست در همین میانه ایران‌خودرو درحرکتی ملی و برای اثبات قدرت داخلی کشور در مقابله با تحریم صنعت خودرو، از خط تولید پژو 301 رونمایی کرد.

تولید داخلی این خودرو که عنوان خودروی برجامی را بر آن گذاشته‌اند از 2 سال پیش در دستور کار این شرکت قرار گرفت و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای توسط ایران‌خودرو و قطعه سازانی که طرف قرارداد این شرکت هستند برای آن صورت گرفت.

اما خبرهای مربوط به تکمیل قطعات ناقص خودروهای از پیش‌تولید شده در سایه اخبار خوش راه‌اندازی پژو 301 ایرانی گم شد.

محمدرضا نجفی منش در خصوص تأمین قطعات پژو 301 گفت: سرمایه‌گذاری برای تولید پژو 301 از مدتی پیش انجام‌شده و قطعه سازان نیز با سرمایه‌گذاری فراوان برای تولید قطعات آن آماده هستند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های ما برای قطعه سازان این بود که با خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌ها تکلیف برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری قطعه سازان روی این محصول چه خواهد شد؟ این خودرو در حال حاضر با 61 درصد تولید داخل و در آینده با 80 درصد تولید داخل عرضه خواهد شد.

نجفی منش گفت: باید گفت تعدادی از قطعه‌سازان روی تولید قطعات این خودرو فعال هستند اما به‌جز این موضوع نحوه ادامه حیات کل صنعت قطعه‌سازی موضوع مهمی است که باید به آن پرداخت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها