کد خبر : 23619

مدل جدید خودرو هایما S7 برای بازار ایران (عکس)

مدل جدید خودرو هایما S7 برای بازار ایران (عکس)

در چهارمین سال حضور‌ هایما S7 در ایران، حالا نوبت به نسخه فیس‌لیفتش رسیده است تا شانس خود را در بازار ایران امتحان کند. این خبر را مسئولین غرفه ایران خودرو در نمایشگاه «فرصت های ساخت داخل و رونق تولید» به رسانه‌ها داده‌اند.

به گزارش خودروتک ، طبق اطلاعات بدست آمده، ایران خودرو قرار است تولید هایما S7 نیوفیس را بزودی آغاز کند؛ خودرویی که به احتمال زیاد با نام هایما S7 پلاس راهی بازار می‌شود.

با چهره ای شبیه اس5

هایما S7 نیوفیس را نخستین‌بار در اواسط سال 2016 میلادی دیدیم، اما عرضه‌ آن از ابتدای سال 2017 در بازار آسیا آغاز شد. طراحان چینی، ظاهر جدید S7 را مشابه هایما S5 طراحی کرده‌اند تا بدین‌ترتیب زبان جدید طراحی هایما را به رخ بقیه بکشند. در هایما S7 نیوفیس، جلوپنجره و چراغ‌ها کاملا جدیدند و سپرها نیز مجدداً طراحی شده است.

در نمای داخلی خودرو نیز کنسول وسط و فرمان تغییری نداشته‌اند، اما صفحه‌ کیلومتر کاملاً جدید است. بیشترین تغییرات را می‌توان در طراحی داشبورد دید؛ چرا که هایما از یک پنل لمسی در زیر مانیتور بهره گرفته تا با حذف دکمه‌ها، ظاهر مدرن‌تری به کابین خودرو ببخشد

هایما S7 نیوفیس فقط با قلب توربو

همان‌طور که می‌دانید هایما برای ساخت S7 از پلتفرم مزدا(Tribute) تریبیوت استفاده کرده است و قاعدتاً S7 نیوفیس نیز همچنان از همین پلتفرم بهره می‌برد، اما نکته اینجاست که این فیس‌لیفت فعلاً مختص نسخه توربوشارژ 1.8 لیتری است و  آمدن نسخه‌ 2.0 لیتری تنفس طبیعی در چنین ظاهری کاملا بعید به‌نظر می‌رسد.

هایما S7 نیوفیس در بازار چین تفاوت قیمتی چندانی S7 توربو ندارد اما با توجه به اضافه‌شدن برخی آپشن‌های جدید (مانند سنسورهای جلو و ...) و همچنین عرضه‌ آن در سال آینده، قطعا باید منتظر جهش قیمتی قابل توجهی برای آن باشیم.

اگر هایما S7 پلاس در سال 1399 به بازار کشورمان راه پیدا کند، باید با خودروهایی مانند جک S5 کرمان موتور و چری تیگو5 مدیران خودرو رقابت نزدیکی داشته باشد.

منبع: باما
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها