کد خبر : 23565

وضع تولید خودرو ناقص بهتر شد

وضع تولید خودرو ناقص بهتر شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان لزوم اصلاح رابطه قطعه‌ساز و خودروساز، گفت: تعداد خودروهای ناقص در خودروسازی‌های بزرگ کاهش یافته است.

به گزارش خودروتک، امروز (شنبه) اولین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، معاون امور صنایع وزارت صمت و جمعی از قطعه‌سازان و خودروسازان در محل نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید برگزار شد.

در این نشست، رضا رحمانی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - با بیان اینکه داخلی‌سازی پیروزی در جبهه اقتصادی است، گفت: راهبرد حل مشکلات، توجه به رونق تولید است که ذیل هفت محور و ۳۵ برنامه سیاست‌گذاری شده است.

وی نهضت ساخت داخل را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: نهضت ساخت داخل فقط در خودرو و قطعه‌سازی نیست و بقیه صنایع را نیز شامل می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه یکی از مشکلات کشور در سال‌های گذشته را ارزبری و وابستگی به کشورهای خارجی عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه دولت مکلف است ساختارهای وزارتخانه را توسعه ندهد، به خاطر اهمیت موضوع ساخت داخل، مرکز پیگیری ساخت داخل را در وزارت صنعت ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه در زمستان سال گذشته بحث حیات یا عدم حیات صنعت خودرو مطرح بود، اظهار کرد: سیاست اورژانسی ما در سال گذشته، حفظ تولید خودروهای پرتیراژ و بعد تحویل بیش از یک میلیون دستگاه تعهد خودروسازان بود.

رحمانی در ادامه تاکید کرد که هر هفته پنج موضوع در رابطه با خودروسازی به وی گزارش می‌شود و گفت: آمار تولید، گزارش تعهدات، خودروهای کف پارکینگ، واگذاری اموال غیرتولیدی و شرکت‌های قابل واگذاری، موضوعاتی است که به صورت هفتگی از سوی وزارت صمت بررسی می‌شود.

وی افزود: در سه هفته‌ گذشته آمار تولید خودروهای ناقص در خودروسازی‌های بزرگ منفی شده، به طوریکه هفته گذشته آمار تعداد خودروهای کف پارکینگ در سایپا نسبت به هفته قبل از آن ۶.۱ درصد کاهش داشته که نشان می‌دهد تعداد تکمیل خودروهای کف پارکینگ در خودروسازی از انباشت خودروهای ناقص بیشتر بوده است.

رحمانی همچنین درباره مراحل واگذاری ایران خودرو و سایپا اظهار کرد: واگذاری‌ها تا پایان سال ۹۹ در سه مرحله انجام می‌شود و به ترتیب اموال و املاک غیر تولیدی، شرکت‌های قابل واگذاری و بعد شرکت‌های اصلی واگذار خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به لزوم تصحیح رابطه خودروساز و قطعه‌ساز تصریح کرد که خودروسازان نباید به دنبال قطعه‌سازی باشند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها