کد خبر : 23186

زمان عرضه پژو 301 به بازار اعلام شد

زمان عرضه پژو 301 به بازار اعلام شد

روز گذشته سرانجام خط تولید خودرو پژو 301 به صورت آزمایشی راه اندازی شد. خودرویی که قرار است پس از کش و قوس های فراوان بالاخره به تولید انبوه رسیده و راهش به خیابان های کشور باز می شود. بر طبق گفته ایران خودرویی ها این خودرو در دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک تولید می شود. اما مهمترین نکته برای مصرف کننده این است که عرضه این خودرو به بازار از چه زمانی آغاز خواهد شد.

به گزارش خودروتک، تاکنون زمان های مختلفی برای عرضه پژو 301 به بازار مطرح شده است. اما به نظر می رسد اکنون دیگر می توان به زمان اعلام شده امیدوار بود.

هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در خصوص زمان عرضه این خودرو به بازار گفت: تا پایان امسال به خودکفایی ۸۰ درصدی در تولید این خودرو خواهیم رسید و در بدترین شرایط، اولین سری تولیدات پژو ۳۰۱ اردیبهشت ۹۹ به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

یکه زارع در پایان در خصوص تولید پژو ۲۰۰۸ نیز گفت: ۱۶ هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده که ۱۳ هزار دستگاه به مشتریان تحویل داده شد و ۳ هزار دستگاه نیز به زودی تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: حداکثر تولید پژو ۲۰۰۸ معادل ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود ولی در مورد پژو ۳۰۱ در سال چهارم تولید به ۲۵۰ هزار دستگاه خواهیم رسید.

خودرو پژو 301 در قالب 3 تیپ و واریانت شامل دو واریانت با گیربکس دستی و موتور EC5 و یک تیپ و نوع با گیربکس اتوماتیک و موتور EC5 به تولید خواهد رسید.

حجم موتور این خودرو 1600 سی سی، حداکثر قدرت آن 115 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 150 نیوتن متر در دور موتور 4 هزار دور در دقیقه است. در تیپ تولیدی پژو 301 در سال نخست، گیربکس دستی 5 سرعته تعبیه خواهد شد.

گنجایش صندوق عقب آن با ظرفیت 640 لیتر نیازهای یک خانواده ایرانی را مرتفع می کند. 301 سطح آلایندگی استاندارد یورو 5 را پاس کرده و دوستدار محیط زیست به حساب می آید.

سیستم ترمز ABS، سیستم ایمنی ESP، ایربگ جلو، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ های دی لایت به هنگام رانندگی، تهویه مطبوع دستی و رینگ آلومینیومی 15 اینچ از جمله مشخصات اصلی خودرو است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها