کد خبر : 19275

قیمت گذاری شورای رقابت تاثیر چندانی بر بازار خودرو ندارد

قیمت گذاری شورای رقابت تاثیر چندانی بر بازار خودرو ندارد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است بازگشت شورای رقابت به فرآیند قیمت‌گذاری، تاثیر چندانی بر ساماندهی بازار ندارد، زیرا مشکلات خودروسازان به دلیل کمبود قطعه افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خودروتک، ولی ملکی با اشاره به نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور به معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر ضرورت ورود شورای رقابت به گردونه قیمت‌گذاری خودرو گفت: شورای عالی اقتصاد، شورای رقابت را از فرآیند قیمت‌گذاری خودرو حذف و این مسوولیت را به ستاد تنظیم بازار واگذار کرد.

وی افزود: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی شورای رقابت می‌تواند به تمام بازارهای انحصاری ورود کند بنابراین مجلس نقشی در حذف شورای رقابت از گردونه قیمت‌گذاری خودرو نداشت. ملکی اظهار کرد: مشکل اصلی صنعت خودرو نبود قطعات، کمبود نقدینگی و عدم پشتیبانی از تولیدکنندگان است؛ در واقع قانون رفع موانع تولید به درستی اجرایی نمی‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خودروسازان با کسری قطعه مواجه هستند، خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌های بزرگ ما این است که به جای رونق تولید با افت آن مواجه هستیم. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که مشکلات نقدینگی خودروسازان هنوز پابرجاست و این شرکت‌ها نتوانستند قطعات مورد نیاز را تامین کنند، حجم تولید در سال ۹۸ تغییر محسوسی (در جهت رشد) نداشته است.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها