کد خبر : 18259

زمزمه «خطرناک» در بحث واردات خودرو

زمزمه «خطرناک» در بحث واردات خودرو

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه واردات خودروی دست دوم موضوعی خطرناک است، گفت: این نوع واردات فقط به نفع دلالان است.

به گزارش خودروتک، امیرحسن کاکایی در گفت‌وگو با میزان درباره واردات خودروی دست دوم به کشور اظهار کرد: واردات خودروی دست دوم شاید به صورت موقت تنش قیمت را پایین بیاورد، اما در ادامه مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: با آزاد شدن واردات خودروی دست دوم تقاضا برای ارز افزایش می‌یابد و طی چند ماه موجب بالا رفتن قیمت ارز و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در نتیجه قیمت خودرو نیز روند صعودی خواهد گرفت.

وی ادامه داد: واردات خودروی دست دوم موضوعی خطرناک است و نظارت فنی بر آن بسیار سخت خواهد بود و در این بین مصرف کنندگان متضرر خواهند شد همچنین خدمات پس از فروش این خودروها از دیگر مشکلاتی است که در صورت واردات آنها ایجاد خواهد شد.

کاکایی خاطرنشان کرد: این موضوع به حدی اهمیت دارد که در واردات خودرو‌های نو نیز در گذشته دولت به این نتیجه رسید که نباید هر کسی بتواند خودرو وارد کند و فقط نمایندگی رسمی شرکت‌های خارجی باید مبادرت به این کار کنند تا شرکت‌های خارجی ضمانت کار را بر عهده بگیرند، اما در واردات دست دوم عملا ضمانتی در کار نخواهد بود.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه واردات خودروی دست دوم روش بسیار نامناسبی است، گفت: ما در خارج کشور مبالغی ارز در اختیار داریم که آمریکا به دنبال آن است که ما نتوانیم از آن در جهت تولید بهره ببریم، اما اجازه می‌دهد آن را برای استفاده از کالا‌های مصرفی هزینه کنیم که سودی برای کشور ندارد و مخالف اقتصاد مقاومتی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه این نوع واردات موجب از بین رفتن ارز در  شرایط فعلی خواهد شد و کشور در جنگ اقتصادی متضرر می شود، اظهار کرد: واردات خودرو دست دوم یک بازی خطرناک است که فقط سود آن به جیب دلالان می رود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها