کد خبر : 14909

پیش بینی قیمت جدید برای پراید در بازار

پیش بینی قیمت جدید برای پراید در بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به ثبات بازار خودرو در روزهای آغازین سال جدید، کمبود متقاضی و نیز عرضه‌های صورت گرفته توسط خودروسازان، پیش‌بینی کرد در صورت ادامه عرضه خودرو توسط خودروسازان روند کاهش قیمت‌ها ادامه یابد و به عنوان مثال پراید به حدود 37 میلیون تومان برسد.

به گزارش خودروتک، پس از اجرایی شدن سیاست جدید قیمت گذاری خودرو بر اساس حاشیه بازار و نیز چراغ سبز دولت برای اعطای تسهیلات به دو خودروساز بزرگ کشور، نشانه هایی ولو اندک از تغییر در بازار خودرو مشاهده شد.

از یک سو خودروسازان تمایل و امکان بیشتری برای افزایش عرضه در بازار عطش زده خودرو پیدا کردندو از سوی دیگر، با افزایش قیمت های رسمی، به تدریج بخشی از متقاضیان ولو به طور موقت از بازار خارج شدند. این اتفاقات همزمان با تحویل خودروهایی بود که دعوت نامه آن ها پیشتر به مشتریان رسیده بود.

نتیجه این دو روند، به ثبات قیمت ها در بازار آزاد خودرو در ابتدای سال جدید انجامید. گزارش خبرگزاری فارس در این زمینه حاکی از آن است که که بازار خودرو در روزهای اخیر کم خریدار، راکد و دارای ثبات قیمت نسبت به روزهای پایانی اسفند ۹۷ بوده است.

در این زمینه سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران با اشاره به عرضه خودرو توسط خودروسازان در روزهای اخیر گفت: شرکت ایران خودرو در حال تحویل برخی خودروهای فروخته شده خود به مشتریان است اما سایپا امسال هنوز خودروی جدیدی را برای خریداران فاکتور نکرده است.

وی ادامه عرضه خودرو از سوی خودروسازان را لازمه حفظ ثبات در بازار دانست و پیش بینی کرد: اگر عرضه خودرو مانند اسفند سال گذشته ادامه یافته و تولید خودروسازان پایین نیاید، باتوجه به پایین بودن تقاضای خرید، شاهد بهبود وضعیت بازار و کاهش قیمت خودرو خواهیم بود. به طوری که حتی ممکن است قیمت پراید به حدود ۳۷ میلیون تومان برسد. هم اینک قیمت هر دستگاه سایپا ۱۱۱ در بازار ۴۵ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ معادل ۴۱ و نیم میلیون تومان و سایپا ۱۵۱ حدود ۴۰ میلیون تومان است.

منبع:روزنامه خراسان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها