کد خبر : 13636

خودرو چگونه ارزان شد؟

خودرو چگونه ارزان شد؟

نخریدن خودرو بالاخره روی قیمت‌ها تاثیر گذاشت و شاهد کاهش نسبی قیمت ماشین در هفته آخر اسفند هستیم. پراید 131 به قیمت 40 میلیونی برگشته و پژو ۴۰۵ سه میلیون تومان کمتر از قیمت یک ماه پیش و ۶۸ میلیون تومان فروخته می‌شود

به گزارش خودروتک، نخریدن خودرو بالاخره روی قیمت‌ها تاثیر گذاشت و شاهد کاهش نسبی قیمت ماشین در هفته آخر اسفند هستیم. یک ماه پیش بود که بازار خودرو دوباره دچار التهاب شد و قیمت‌ها سر به فلک کشید. همین موضع باعث شد که رکود سختی بر بازار خودرو حاکم شود. خیلی‌ها خرید خودرو را تحریم کردند و خیلی‌هایی دیگر جدا از تحریم دیگر توانایی خرید ماشین صفر کیلومتر را نداشتند.

همه این موارد دست به دست هم داد تا در روزهای مانده تا عید نوروز بر عکس هر سال خودروها افزایش قیمت پیدا می‌کند، در اسفندماه شاهد کاهش قمیت خودرو باشیم. بررسی سابقه قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد در حال حاضر قیمت اغلب خودروهای پرطرفدار کاهش نسبی داشته و به قیمت‌های یک ماه پیش رسیده. این خودش یک نشانه‌ای است تا به تاثیر نخریدن خودرو و حاکم شدن رکود در این بازار پی ببریم.

در کنار این البته نباید فروش فوری خودروها توسط سایپا و ایران خودرو را هم از نظر دور داشت. هر چند که موعد تحویل 30 روزه این خودروها هنوز فرا نرسیده و فعلا بحث روانی فروش فوری بیشتر مطرح است تا حضور فیزیکی خودروها در دست مشتریان و بازار خودرو.

منبع:انتخاب

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها