کد خبر : 68068

تویوتا توندرا 2022 معرفی شد | هشدار ژاپنی به فورد F150

تویوتا توندرا 2022 معرفی شد | هشدار ژاپنی به فورد F150

کمپانی تویوتا روز گذشته از جدیدترین پیکاپ توندرا 2022 خود رونمایی کرد که با توجه به قدرت بیشتر و فناوری های روز به کار رفته در آن، نسخه جسورانه ای محسوب می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس ، یکی از ویژگی های چشمگیری که در توندرا 2022 جلب توجه می کند و حتی تویوتا اعلام کرده که ممکن است باعث شگفتی صاحبان کامیون در دنیا شود، این است که نیروی اضافی از موتور V-8 تأمین نخواهد شد. 

این خودروساز ژاپنی به جای این که در این مدل پیکاپ از موتور V-8 استفاده کند، از دو نسخه موتور 5/3 لیتری دوقلوی توربو موتور V-6 از جمله موتور هیبریدی بهره برده است که قادر است تا 437 اسب بخار قدرت تولید کند.

این مقدار قدرت تولید شده، 56 برابر بیشتر از قدرت تولید شده توسط موتور V-8 خواهد بود که در مقایسه با مدل توندرا 2021، حدود 45 درصد قدرت بالاتری دارد. 

«مایک اسویرز»، معاون ارشد دفتر توسعه محصولات تویوتا در بیانیه ای اعلام کرده است که ما در توسعه کامیون های این کمپانی از رویکردی جدید و دگرگون کننده استفاده کرده ایم و از این پس مجبوریم در بسیاری از کارهایی که پیش از این انجام شده، تجدیدنظر کنیم. 

استفاده از موتورهای توربوی دوقلوی V-6 در تولید کامیون های پیکاپی موفقیت بزرگی محسوب می شود. «فورد موتور» با معرفی موتورهای موسوم به EcoBoost، در فهرست پرفروش ترین پیکاپ های F-150 در سال 2011 قرار گرفت. این موتور در زمان خود پدیده ای غافلگیرکننده بود چرا که پس از آن، کمپانی فورد، موتورهای EcoBoost خود را به مجموعه کامیون های خود اضافه کرد. 

خودروسازان پیش از هجوم پیکاپ های تمام برقی به بازار طی سال های آینده، شروع به ارائه گزینه های جایگزین پیشرانه کرده اند.

به عنوان مثال، کمپانی فورد، در پیکاپ کوچک Maverick خود از سیستم هیبریدی F-150 و یک موتور هیبریدی استاندارد استفاده کرده است در حالی که کمپانی آمریکایی Ram Trucks در خودروهای 1500 خود از موتورهای هیبریدی ملایم استفاده کرده است. 

به نظر می رسد خریداران خودرو هم این جایگزین های پیشرانه را پذیرفته و از آن استقبال کرده اند. چنانچه موتور و سیستم پیشرانه به کار رفته در آن بتواند نیاز خریدار را برای کار با خودروی موردنظر خود تأمین کند، موتورهای V-6 به عنوان جایگزین V-8 از مقبولیت خوبی برخوردار خواهند شد. 

جدا از موتور جدید، نسخه 2022 توندرا از طراحی بسیار مقاوم تری نسبت به پیکاپ فعلی برخوردار است. مهم تر از همه، جلوپنجره بزرگی است که حجم بیشتر قسمت جلویی خودرو را اشغال کرده است. همچنین در طراحی آن از چراغ های جلوی براق تر و طراحی جعبه ای استفاده شده است. 

در طراحی داخلی آن نیز از یک نمایشگر لمسی 14 اینچی استفاده شده و ویژگی های امنیتی و راحتی آن مانند استفاده از سیستم اطلاعاتی و سرگرمی در آن  نسبت به نسخه قبلی افزایش یافته است. تویوتا با موفقیت هایی که در تولید خودروهای خود دست یافته، فروش سالانه آن به بیش از 100 هزار خودرو می رسد. این در مقایسه با فروش سری F فورد که شامل F-150 و نسخه های بزرگ تر از آن با فروش سالانه 800 تا 900 هزار خودروست، بسیار بالاتر است. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها