کد خبر : 60672

بازگشت باشکوه هامر SUV به بازی شاسی بلندهای آفرود + عکس و مشخصات

بازگشت باشکوه هامر SUV به بازی شاسی بلندهای آفرود + عکس و مشخصات

زمانی که خودرو هامر در سال 2009 و در پی ورشکستگی جنرال موتورز به دلیل بحران اقتصادی آمریکا از خط تولید خارج شد، کمتر کسی تصور می کرد که این اسطوره بیراهه نوردی در قالب یک خودرو تمام الکتریکی بازگشت باشکوهی به بازی داشته باشد.

به گزارش خودروتک، درحالی‌که فقط 6 ماه از معرفی سوپروانت تمام برقی جی‌ام سی هامر نگذشته است، این شرکت دومین مدل از این خودرو را برای ساخته‌ شدن در سال 2023 و عرضه با مدل 2024 معرفی کرده است.

جنرال موتورز که مدعی ثبت اولین سوپروانت تمام برقی (پیکاپ) به نام خودش است همچنان به تولید و توسعه انواع دیگری از هامر برقی مشغول است که هامر SUV مدل 2024 هم یکی از آنها است. جنرال موتورز در دور جدید تولید هامر، آن را به عنوان یک مدل مستقل تولید نکرد بلکه برای کاهش هزینه ها تولید آن را به جی ام سی زیر مجموعه آفرودساز خود سپرد.

پیش‌ازاین جی‌ام سی اعلام کرده بود که برای پیکاپ هزار اسب بخاری از سه موتور الکتریکی استفاده کرده است. در مدل هامر SUV قدرت موتور 830 اسب بخار و گشتاور فوق‌العاده 15600 نیوتن برمتر اعلام شده است که برای خودرویی با این ابعاد حیرت‌انگیز است.

جی‌ام سی پیش‌ازاین اعلام کرده بود که قصد دارد مجدد نام هامر را بر سر زبان‌ها بیندازد و این قولش را با سوپر خودروهایش حداقل فعلا بر روی کاغذ محقق کرده است و دنیا منتظر این خودروهای پهن‌پیکر برقی 100 هزار دلاری است. 

جی ام سی هامر SUV مدل 2024

جی‌ام سی در رابطه با فناوری‌های فوق پیشرفته در این هامر نسبت به پیکاپ مواردی را لیست کرده است.

سیستم تغییر زاویه چرخ‌های عقب و حرکت خرچنگی همچنان وجود دارد. تعداد دوربین‌ها از 18 عدد در پیکاپ به 17 عدد در مدل SUV رسیده است. دوربین‌هایی ضد آب با امکان تمیز شدن و شستشو که در صورت ورود به گل‌ولای بازهم بدون دخالت دست تصاویر واضح از بخش‌های مختلف خودرو نمایش داده شود.

جی ام سی هامر SUV مدل 2024

در خودروی SUV هامر امکان انتقال شارژ بین خودرویی وجود دارد که شارژر 19.2kW AC این کار را بر عهده دارد. 200 ست لوازم جانبی و آفرودی امکان اتصال به خودرو را دارند تا به هر شکلی که مالک بخواهد قابل‌تغییر باشد.

چرخ‌ها 9 اینچ نسبت به مدل پیکاپ کوچک‌تر شده‌اند و این موضوع یعنی قدرت مانور بیشتر. سیستم تعلیق  پنوماتیک (بادی) در مدل SUV همچنان کار افزایش ارتفاع در مواقع ضروری را بر عهده دارد. خودرو در مدل سه موتوره می‌تواند در کمتر از 3.5 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

جی ام سی هامر SUV مدل 2024

قابلیت‌های بسیار بالای آفرود با استفاده از هماهنگی دیجیتال در موتورهای الکتریکی باعث می‌شود خودرو قدرت عجیبی در عبور از شرایط و مسیرهای سخت داشته باشد.

یکی از بخش‌های که در خودروهای آفرودر معمولاً صدمه می‌بیند زیر خودرو است. در رابطه با هامر برقی، کف خودرو به‌گونه‌ای حفاظت‌شده است که با خودروهای زره‌پوش تفاوت چندانی ندارد. این کار برای جلوگیری از وارد شدن صدمات مختلف هنگام عبور از سطوح سنگی و صخره‌ای است. در نسخه SUV بازهم امکان جدا کردن سقف به‌راحتی امکان‌پذیر است . حالت روباز که در آن می‌توان شتاب فوق‌العاده خودرو را بهتر و بیشتر با تمام وجود درک کرد. 

جی ام سی هامر SUV مدل 2024

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها