کد خبر : 57237

ارزان‌ترین ویرایش پورشه تایکان معرفی شد

ارزان‌ترین ویرایش پورشه تایکان معرفی شد

پورشه به تازگی از نسخه جدیدی از خودروی الکتریکی تایکان (Taycan) پرده برداشت که قرار است با قیمت پایه 79 هزار دلار روانه بازار شود.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این مدل که از آن به عنوان نسخه استاندارد تایکان یاد می‌شود، برخلاف مدل‌های تایکان 4اس و تایکان توربو اس، برای نامگذاری آن از هیچ پسوندی استفاده نشده است؛ این یعنی محصول جدید پورشه «تایکان» نام خواهد داشت.

به گفته این خودروساز آلمانی، تایکان جدید اواخر سال جاری میلادی وارد بازار و روانه خیابان‌ها خواهد شد. در واقع، پورشه تایکان، ارزان‌ترین مدل در میان مدل‌های تایکان خواهد بود و با قیمتی نزدیک به خودروی الکتریکی تسلا مدل اس قابل خرید خواهد بود.

تا پیش از این، پورشه مدل اس با قیمت پایه 103 هزار دلار، ارزان‌ترین مدل به شمار می‌رفت. در خصوص مدل‌های دیگر یعنی تایکان توربور و تایکان توربو اس و تا نیز باید گفت که طبق گفته‌های این شرکت، قرار است با به ترتیب با قیمت 150 و 185 دلار به فروش برسند.

در هر صورت، تایکان می‌تواند برای آن‌هایی که نمی‌خواهند هزینه زیادی را برای در اختیار داشتن یک خودروی الکتریکی پرداخت کنند، گزینه مناسب و مقرون به‌صرفه‌ای برای خرید باشد. این مدل جدید در مقایسه به مدل‌های قبل از خود تقریبا 200 پوند (90 کیلوگرم) سبک‌تر است و به یک باتری 79.2 کیلووات ساعتی مجهز شده است.

پورشه تایکان می‌تواند ظرف مدت زمان 5.1 ثانیه، از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین قادر است با حداکثر سرعت 143 کیلومتر در جاده‌ها حرکت کند. از لحاظ ظاهری، این خودرو بسیار شبیه به مدل‌های قبلی تایکان به نظر می‌رسد اما با این تفاوت که ارتفاع بدنه آن اندکی بیشتر است.

مدل‌های پورشه تایکان می‌توانند با یک بار شارژ مسافتی حدود 200 مایل (320) کیلومتر را بپیمایند اما هنوز اطلاعاتی در خصوص قدرت پیمایش پورشه تایکان جدید اعلام نشده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها