کد خبر : 53189

زمان رونمایی از ب ام و iNext رونمایی شد

زمان رونمایی از ب ام و iNext رونمایی شد

شرکت ب ام‌ و (BMW) رسما اعلام کرد که در تاریخ 11 نوامبر (21 آبان) از نسل جدید خودروی الکتریکی iNext خود رونمایی خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، از ب ام‌ و iNext به عنوان رقیبی جدی برای خودروی تسلا مدل Y یاد می‌شود. پیشتر شرکت ب ام واعلام کرد که تسلا احتمالا نمی‌تواند خودروهای الکتریکی خود را در حجم زیاد و در محدوده قیمتی 35 هزار به بازار عرضه کند و افزود که iNext می‌تواند در زمینه قیمت با تسلا رقابت کند.

البته ب ام وقبلا از این خودروی الکتریکی خود رونمایی کرده بود اما اکنون قرار است که در 21 آبان ماه، مدل تولیدی iNext در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد. با توجه به تصاویری که از طراحی و همچنین فناوری‌های به کار رفته در iNext منتشر شده، می‌توان گفت که ب ام وبا این محصول خود را برای رقابت با تسلا مدل Y آماده کرده است.

هنوز اطلاعات دقیق و زیادی در خصوص iNext منتشر نشده اما شبیه به خودروهای کراس اور طراحی شده و گفته می‌شود که با یک بار شارژ باتری، می‌تواند تا 360 مایل (حدود 580 کیلومتر) را بپیماید. قرار است ب ام وiNext در سال 2021 و در کارخانه این شرکت آلمانی واقع در شهر دینگولفینگ تولید شود.

شرکت بی‌ا‌م‌و جزو یکی از اولین خودروسازانی به شمار می‌رود که به حوزه خودروهای الکتریکی ورود داشت. این شرکت در سال 2016، از اولین محصول الکتریکی خود به نام i3 رونمایی کرد. اگرچه طراحی این خودرو، کمی‌عجیب بود اما قادر بود تا 153 مایل (حدود 246 کیلومتر) را با یک بار شارژ طی کند. این محصول با قیمت 44 هزار و 450 دلار عرضه شد.

از آن زمان به بعد، سرعت ب ام ودر رونمایی از خودروهای الکتریکی نسبتا کُند دنبال شد. با این حال، این شرکت قصد دارد تا سال 2023 میلادی، بیش از 20 مدل خودروی الکتریکی را تولید و به بازار عرضه کند.

تصویر زیر مربوط به خودروی الکتریکی ب ام وiNext است که برای اولین بار در سال 2018 در معرض دید طرفداران این برند قرار گرفت. انتظار می‌رود که نسخه نهایی این خودرو نیز با طراحی تقریبا مشابهی معرفی شود.

زمان رونمایی از خودروی الکتریکی بی‌‌ام‌و iNext اعلام شد

در این خودرو، جلوپنجره کلیوی را مشاهده می‌کنید که نسبتا بزرگ طراحی شده است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا مهندسان ب ام واز همین طراحی جلوپنجره با این ابعاد در نسخه نهایی iNext استفاده خواهند کرد یا خیر.

ناگفته نماند که با توجه به حرکت خودروسازان مختلف به تولید محصولات الکتریک، ب ام وتنها تسلا را مقابل خود نمی‌بیند و می‌بایست رقبای دیگری همچون جنرال موتورز، فورد و …. را نیز که اخیرا گام‌های بزرگی را در این حوزه برداشته‌اند، اضافه کرد.

رویداد هفته آینده ب ام وکه تحت عنوان NextGen 2020 شناخته می‌شود، در روز 21 آبان ماه برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان از طریق این لینک، رویداد مذکور را به صورت زنده مشاهده کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها