کد خبر : 44484

هیوندای سانتافه مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

 هیوندای سانتافه مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

شاسی‌بلند هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ با تغییرات بسیار زیاد در داخل و خارج کابین به‌همراه طیف وسیعی از سیستم‌های محرکه پلاگین هیبریدی و دیزلی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی شد.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، خودرو هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ با انبوهی از تغییرات در داخل و خارج کابین رونمایی شد.

اگرچه خودروساز کره جنوبی هنوز تمام مشخصات این شاسی‌بلند را اعلام نکرده است، مدل جدید سانتافه طراحی کاملا تازه‌ای را به نمایش می‌گذارد.

 شاسی‌بلند هفت‌سرنشین سانتافه، اولین مدل در خط تولید اروپایی هیوندای است که به سمت پلتفرم «نسل سوم» این شرکت حرکت می‌کند.


»»» بیشتر بخوانید : گزارش تصویری هیوندای سانتافه 2021 «««


هم‌اکنون سانتافه از پلتفرم خودرو هیوندای سوناتا در بازار ایالات متحده بهره می‌برد. هیوندای ادعا می‌کند که پلتفرم جدید باعث بهبود عملکرد، کارایی و ایمنی سانتافه خواهد شد.

2021 Hyundai Santa Fe / هیوندای سانتافه

همان‌طور که از تصاویر اخیر مشخص می‌شود، با وجود اینکه نسل کاملا جدیدی از سانتافه معرفی نشده است، این خودرو کاملا متفاوت از مدل کنونی به‌نظر می‌رسد. تغییرات بصری در قسمت جلویی خودرو آغاز می‌شود؛ جایی که جلوپنجره بزرگ و جدیدی وجود دارد که دارای دو طرح مش متفاوت است. طرح جدید جلوپنجره نه‌تنها بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد، بلکه با چراغ‌های جلو نیز یکپارچه می‌شود. هیوندای همچنین چراغ‌های روشنایی روز LED را به شکل حرف T طراحی کرده است، که اگر از زوایای متفاوت هم به آن نگاه کنیم، چراغ‌های DRL خودرو ولوو Thor را یادآوری می‌کند.

2021 Hyundai Santa Fe / هیوندای سانتافه

رقیب  اشکودا کودیاک (Kodiaq) ازلحاظ بصری نیز کاملا مورد بازسازی قرار گرفته و دارای طراحی جدید و جسورانه‌ای است. سانتافه ۲۰۲۱ اکنون روی مجموعه‌ای از رینگ‌های جدید ۲۰ اینچی قرار دارد و با تعدادی از سایر طرح‌های رینگ در اندازه‌های کوچکتر عرضه می‌شود. چراغ‌های عقب که اصلاح‌ شده‌اند، دارای نوار روشنایی ظریفی هستند. علاوه بر این بازتابنده (رفلکتور) بزرگی در این قسمت وجود دارد که عرض سپر عقب را فرا می‌گیرد.

2021 Hyundai Santa Fe / هیوندای سانتافه

خودروساز کره‌ای می‌گوید که مدل به‌روزرسانی‌شده‌ی سانتافه مبتنی بر نسل سوم پلتفرم خودروهای هیوندای ساخته شده که نویدبخش بهبود در عملکرد، هندلینگ، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و ایمنی است. از جمله تغییرات ایجاد شده می‌توان به جابجایی نقاط ثابت بازوهای فرمان به سمت وسط چرخ‌های جلویی جهت دستیابی به فرمان‌گیری سریع‌تر و بهتر اشاره کرد. مسئولان این شرکت می‌افزایند:

سیستم‌های جدید و تقویت‌شده جاذب صدا در قطعات حساس به لرزش، باعث بهبود عملکرد این شاسی‌بلند در مقابله با نویز و لرزش (NVH) می‌شوند. 

2021 Hyundai Santa Fe / هیوندای سانتافه

گفته می‌شود این پلتفرم جدید از پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌ی ایمنی تصادف بهره می‌برد. مسئولان هیوندای می‌گویند که به لطف استفاده از روش چاپ «hot stamping» و ادغام صفحه فولادی با کشش بسیار بالا، این پلتفرم به سانتافه اجازه می‌دهد تا بهتر بتواند اثرات تصادف را جذب کند و درعین‌حال تغییر شکل اتاق را به حداقل برساند.

2021 Hyundai Santa Fe / هیوندای سانتافه

فضای داخل کابین سانتافه نیز مورد بازنگری قرار گرفته است. سیستم سرگرمی جدید مجهز به صفحه‌نمایش لمسی ۱۰/۲۵ اینچی روی داشبود نصب شده است، درحالی‌که در جلوی راننده، صفحه نمایشگر دیجیتال ۱۲/۳ اینچی قرار دارد. طرح کنسول مرکزی نیز بسیار متفاوت از گذشته است و طراحی زاویه‌دارتری را با دکمه‌های بزرگ دراختیار قرار می‌دهد تا حالت‌های پارک، معکوس، خلاص و درایو (رانندگی رو به جلو) را به‌جای اهرم تعویض دنده سنتی ارائه کند.

2021 Hyundai Santa Fe / هیوندای سانتافه

تمام تیپ‌های هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ دارای حالت «Terrain Mode» هستند که به رانندگان امکان می‌دهد تا بین حالت‌های رانندگی مختلف شیفت کنند و حداکثر بهره را از سیستم تمام چرخ محرک HTRAC ببرند. از جمله حالت‌های موجود می‌توان به ماسه، برف و گل، اکو، اسپرت، کامفورت و اسمارت اشاره کرد.

اگرچه هنوز اطلاعات فنی مدل جدید منتشر نشده است، اما احتمالاً این خودرو با پیشرانه ۲۶۴ اسب بخاری پلاگین هیبریدی موجود در کیا سورنتو عرضه خواهد شد و پیشرانه‌های هیبریدی بنزینی و مدل‌های دیزلی معمولی نیز برای مشتریان ارائه می‌شود. مسئولان این شرکت تأیید کردند که در اروپا برای اولین‌بار سیستم‌های محرکه هیبریدی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد.

2021 Hyundai Santa Fe / هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ از ماه سپتامبر در اروپا و از نیمه دوم سال جاری میلادی در استرالیا عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که چه زمانی این شاسی‌بلند در ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شود، اما انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری در آمریکا هم عرضه شود.

آندریاس کریستف هافمن، معاون بازاریابی و محصول هیوندای موتور اروپا در این زمینه گفت:

مدل ۲۰۲۱ سانتافه با طیف وسیعی از امکانات جدید، به‌دنبال تبدیل شدن به یک خودروی لوکس است. این نشان می‌دهد که ما به نظرات مشتریان خود گوش می‌کنیم و دائماً آخرین امکانات را برای تأمین نیازهای آن‌ها ارائه می‌دهیم. با معرفی مدل جدید سانتافه، تمام مدل‌های شاسی‌بلند ما در قالب نسخه‌های برقی اعم از مدل‌های هیبریدی و پیل سوختی دردسترس خواهند بود. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها