کد خبر : 44345

ب ام و سری 6 گرن توریسمو مدل 2021 رونمایی شد

ب ام و سری 6 گرن توریسمو مدل 2021 رونمایی شد

مدل ۲۰۲۱ بی ام و سری ۶ گرن توریسمو – ۲۰۲۱ BMW 6 Series Gran Turismo با استایل نو شده و پیشرانه هیبرید جدید، برای عرضه در بازار اروپا معرفی شد.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، گرن توریسمو سری ۶ جدید همان استایل خاص هاچ بک را که در بی ام و سری ۵ جی تی شاهد بودیم، حفظ کرده است.

ولی حالا ظرافت بیشتر و تحدب کمتری دارد.

قسمت عقب خودرو نیز حدود ۶ سانتی‌متر پایین‌تر آمده و چراغ‌های سه‌بعدی عقب، باریک‌تر شده‌اند.

بی ام و سری 6 گرن توریسمو

البته این خودروی BMW روی همان پلتفرم سری ۶ گرن کوپه، سری ۵ تورینگ، ایکس ۷، ایکس ۶ و ایکس ۵ ساخته شده است؛ پس GT جدید همچنان یک هاچ‌بک بزرگ و جادار است. در واقع با فاصله ۱۲۰.۸ اینچی بین محور جلو و عقب، ظرفیت حمل ۶ سرنشین را دارد. در صندوق عقب هم ۴ ساک بزرگ گلف جا می‌گیرد.

برای این گرن توریسمو سری ۶، بی ام و از یک جلوپنجره خوش‌نقش و گلگیرهای جدید در جلو و عقب استفاده کرده است. باید به تغییر ظاهر ورودی هوا روی سپر جلو و وجود یک باله عقب هم اشاره کنیم که در سرعت‌های بیشتر از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، به طور خودکار بالا می‌آید. لوله اگزوزهای ذوزنقه‌ای هم در پشت، خودنمایی می‌کنند.

2021 BMW 6 Series Gran Turismo 2021 BMW 6 Series Gran Turismo

البته اگر از کنار به BMW 6-Series Gran Turismo مدل ۲۰۲۱ نگاه کنید؛ شاید به جز بخش انتهایی خودرو، تغییر دیگری مشهود نباشد. در عوض، تغییرات درون کابین بیشتر به چشم می‌آیند. صندلی‌های برقی جلو به صورت استاندارد، روکشی از چرم مرغوب دارند. سیستم اطلاعات و سرگرمی Live Cockpit Professional نیز با یک جفت نمایشگر ۱۲.۳ اینچی رزولوشن بالا، در اختیار سرنشینان خواهد بود.

2021 BMW 6 Series Gran Turismo

بی ام و از یک فرمان اسپرت جدید در سری ۶ گرن توریسمو استفاده کرده که دکمه‌های چندمنظوره با چیدمانی متفاوت از قبل دارند. کنسول مرکزی هم کلیدهای تازه‌ای برای کنترل سیستم آب و هوایی دارد.

اما مهم‌ترین چیز جدید، پیشرانه هیبرید ۴۸ ولت است که به صورت استاندارد در همه مدل‌های BMW سری ۶ گرن توریسمو ۲۰۲۱ وجود دارد. خریداران اروپایی می‌توانند از بین موتورهای بنزینی و دیزلی ۲ لیتری چهار سیلندر و ۳ لیتری شش سیلندر خطی نیز، یکی را انتخاب کنند.

سیستم هیبرید خودرو، باعث افزایش قدرت به میزان ۱۱ اسب بخار و صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود. نسخه پایه BMW سری ۶ گرند توریسمو از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی استفاده می‌کند که ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن-متر گشتاور دارد. در مقایسه، مدل ۶۴۰d xDrive با موتور ۳ لیتری دیزلی دارای قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر است.

تمام موتورها با یک گیربکس اتوماتیک ۸ دنده همراهی می‌شوند. یک گیربکس اسپرت ۸ سرعته استپ‌ترونیک همراه با پدال روی فرمان نیز به صورت آپشن قابل دسترس است. همه مدل‌های ۲ لیتری، دیفرانسیل عقب هستند؛ اما سیستم xDrive AWD بی‌ام‌و هم روی نسخه‌های ۳ لیتری وجود دارد.

بی ام و سری 6 گرن توریسمو بی ام و سری 6 گرن توریسمو

بی ام وی سری ۶ گرن توریسمو ۲۰۲۱ به صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی روی محور عقب بهره می‌برد؛ ولی تعلیق بادی برای محور جلو آپشن است. همچنین چرخ‌های ۱۸ اینچی،  استاندارد هستند و چرخ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی، آپشن!

از سیستم‌های دستیار رانندگی نیز باید به هشدار خروج از لاین، کنترل فرمان و مسیر حرکت، ناوبری فعال، هشدار تقاطع و ترمز شهری اشاره کنیم. اندروید Auto و اپل CarPlay هم از امکانات استاندارد خودرو محسوب می‌شوند.

قیمت مدل ۲۰۲۱ بی ام و سری ۶ گرن توریسمو

انتظار می‌رود محصول جدید BMW در ماه ژوئیه وارد نمایندگی‌های خودرو در اروپا شود. برای قیمت پایه آن هم رقمی در حدود ۶۲۸۰۰ یورو (۶۹ هزار دلار) پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها