کد خبر : 43885

آغاز فروش هیوندای سوناتا با سقف خورشیدی

آغاز فروش هیوندای سوناتا با سقف خورشیدی

قرار است هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ – Hyundai Sonata Hybrid از ماه آینده وارد بازار خودروی آمریکا شود. حالا کمپانی کره‌ای قیمت این سدان سایز متوسط را اعلام کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز  ،شاید مهم‌ترین ویژگی این خودروی بنزینی-برقی، سیستم سقف خورشیدی آن باشد که از انرژی خورشید به عنوان منبع تغذیه باتری استفاده می‌کند.

هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ مصرف سوخت پایینی هم دارد؛ تا جایی که به ادعای کمپانی سازنده در بزرگراه این مقدار به ۴.۳  لیتر، در شهر به ۴.۷ لیتر و در حالت ترکیبی به ۴.۵ لیتر در صد کیلومتر (۵۲ mpg) می‌رسد.

همچنین با پر بودن باک بنزین و فول شارژ بودن باتری خودرو، می‌توانید تا ۱۱۰۴ کیلومتر برانید!

هیوندای سوناتا هیبرید 2020 هیوندای سوناتا هیبرید 2020

سقف خورشیدی Sonata Hybrid 2020

همان‌طور که از نامش پیداست، این یک پنل خورشیدی کارگذاری شده در سقف شیشه‌ای خودروست و حتی هنگام خاموش بودن ماشین نیز کار می‌کند. میزان انرژی تولیدی آن، به شدت تابش خورشید بستگی دارد؛ اما در شرایط ایده‌آل هم باید دید واقع‌گرایانه‌ای نسبت به شارژ دریافتی داشته باشید. خود هیوندای که می‌گوید پس از ۶ ساعت شارژ شدن، انرژی لازم برای پیمایش چند کیلومتر اضافه‌تر تامین می‌شود.

هیوندای سوناتا هیبرید 2020

شاید رقم چشمگیری نباشد؛ ولی مثلا در طول یک سال، این سقف خورشیدی  بُرد وسیله را تا ۱۱۲۶ کیلومتر افزایش دهد. درباره یک پنل خورشیدی ۲۰۵ واتی صحبت می‌کنیم که می‌تواند باتری‌های هیبرید و ۱۲ ولتی خودرو را شارژ کند. همچنین در هنگام خاموش بودن هیوندای سوناتا، سیستم‌های تهویه و سرگرمی آن را نیز به کار می‌اندازد.

قیمت هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۲۰

این خودرو در سه نسخه Blue ، SEL و Limited عرضه می‌شود. همه آن‌ها یک موتور چهار سیلندر خطی ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۸ نیوتن-متر دارند که در همراهی با موتور الکتریکی ۲۹ کیلووات، مجموع قدرت به ۱۹۲ اسب بخار می‌رسد. هیوندای از یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ۶ سرعته استفاده کرده؛ همچنین با برداشتن باتری، فضای صندوق عقب را ۲.۵ فوت مکعب نسبت به مدل ۲۰۱۹ افزایش داده است.

قیمت سوناتا هیبرید Blue از ۲۷ هزار و ۷۵۰ دلار آغاز می‌شود. این خودرو به صورت استاندارد مجهز به سیستم جلوگیری از برخورد، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم تشخیص ترافیک در بخش عقب، دستیار رانندگی در بین خطوط و حفظ مسیر حرکت است. این‌ها را به اندروید Auto و اپل CarPlay اضافه کنید. البته سیستم Highway Driving Assist هیوندای هم به صورت آپشن وجود دارد.

هیوندای سوناتا هیبرید 2020 هیوندای سوناتا هیبرید 2020

سوناتا هیبرید SEL قیمت پایه ۲۹ هزار و ۹۰۰ دلاری دارد و تجهیزات اضافه‌‌ی آن، باعث اندکی افزایش در مصرف سوخت می‌شود: ۵.۲ لیتر در هر صد کیلومتر جاده شهری، ۴.۶ لیتر در بزرگراه و ۵ لیتر به صورت ترکیبی که معادل ۴۷ mpg است.

در نهایت می‌رسیم به سوناتا هیبرید Limited با قیمت پایه ۳۵ هزار و ۳۰۰ دلار. خریداران این خودرو علاوه بر سیستم سقف خورشیدی می‌توانند از Hyundai Digital Key هم بهره‌مند شوند که گوشی اندرویدی را به کلید NFC تبدیل می‌کند. صندلی‌های دارای تهویه و بخاری، شارژ Qi برای گوشی هوشمند، یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی و یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی، از دیگر امکانات آن محسوب به شمار می‌روند.

هیوندای امکان پشتیبانی از بلوتوث دوگانه را نیز فراهم کرده است. این یعنی می‌توانید به طور همزمان، دو دستگاه متصل شده داشته باشید؛ مثلا یکی برای تماس‌های تلفنی و دیگری برای پخش موسیقی. سیستم صوتی Bose را هم نباید از قلم بیندازیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها