کد خبر : 30288

خودروی ارزان برقی در راه بازار

خودروی ارزان برقی در راه بازار

شرکت سوئدی نوپای یونیتی از تولید یک خودروی برقی مناسب استفاده در داخل شهرها خبر داده که سال آینده به قیمت ۱۹ هزار دلار به بازار می آید.

به گزارش خودروتک به نقل از برنا؛ این خودرو با یک بار شارژ باتری می تواند تا ۳۰۰کیلومتر را طی کند که این رقم برای یک خودروی برقی تولید شده به منظور استفاده در داخل شهرها بسیار مناسب است.

برنامه ریزی برای تولید این خودرو که یونیتی وان نام دارد و تلاش برای تامین بودجه این کار از سال ۲۰۱۶ آغاز شده و آزمایش اولیه آن از اواخر سال گذشته میلادی شروع شد.

خودروی یادشده در ابتدا به صورت دونفره طراحی شده بود، اما با تغییر طراحی صندلی ها هم اکنون می تواند سه نفر را هم در خود جای دهد. همچنین ۷۶۰ لیتر فضای حمل بار نیز برای خودروی یادشده در نظر گرفته است.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بوده و البته یک مدل از این خودرو با باتری ۱۲ کیلووات ساعتی به جای باتری ۲۲ کیلووات ساعتی عرضه می شود که حداکثر برد آن را با یک بار شارژ از ۳۰۰ به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت کاهش می دهد. شارژ باتری این خودرو از ۲۰ به ۸۰ درصد در عرض دو ساعت صورت می گیرد.

قیمت این خودرو برای عرضه در انگلیس ۱۵۱۰۰ پوند اعلام شده و دولت این کشور اعلام کرده به خریداران آن یارانه ای ۳۵۰۰ دلاری اختصاص خواهد داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها